Tomorrow.Blue Economy torna a Niterói per impulsar des del Brasil l’economia blava

Sota el lema ‘The debate that makes waves’, Tomorrow.Blue Economy torna a Niterói els dies 26 i 27 de novembre per abordar els reptes i oportunitats que ofereix l’economia blava. Amb la participació d’un centenar de ponents i més de 3.000 visitants, aquest esdeveniment es referma com la cita de referència a l’eix Atlàntic Sud Llatinomericà sobre les activitats vinculades a l’ús sostenible dels recursos marins i costaners.

Organitzada per Fira de Barcelona amb la Prefeitura de Niterói com a amfitrió i el suport del World Ocean Council, Tomorrow.Blue Economy Niterói celebra la seva segona edició a l’emblemàtic Caminho Niemeyer.

Amb l’objectiu de posicionar el Brasil com a referent global en economia blava, el congrés planteja un programa que girarà al voltant de quatre eixos temàtics: resiliència costanera i sostenibilitat; ports i tecnologies navals innovadores; economia blava i turisme, i governança de l’aigua i regulació. Sobre aquests pilars se sustentaran, més en concret, els debats i les reflexions al voltant de, entre altres qüestions: la transició energètica offshore, la biotecnologia marina, el turisme oceànic, el paper de l’agricultura o el concepte d'”Amazònia Blava”, com és conegut el territori marítim brasiler en tenir una mida similar a la de l’Amazònia terrestre.

Per desplegar aquesta oferta congressual, Tomorrow.Blue Economy Niterói comptarà amb la participació d’al voltant d’un centenar de figures líder en aquest àmbit, entre les quals destaquen: Diva Amon, biòloga marina reconeguda internacionalment pel seu treball en l’exploració i conservació dels ecosistemes de l’oceà profund; Richard Rasmussen, economista, biòleg i naturalista brasiler; Renata Correia, responsable d’anàlisi i rendiment a The Ocean Cleanup, organització d’alt impacte en neteja oceànica; Lisa Simone de Grunt, directora de programes al Consell Mundial de l’Oceà (World Ocean Council), o Saulo Jennings, xef amazònic i ambaixador gastronòmic d’ONU Turisme. S’hi sumaran altres perfils internacionals i regionals que compartiran experiències, solucions innovadores i casos d’èxit vinculats a l’ús responsable dels recursos oceànics.

El congrés es complementa amb una part expositiva en la qual estaran presents empreses líders en el seu sector a nivell nacional i regional, com – Transpetro Petrobras, Wilson Sons o Subsea7, entre d’altres. Així mateix, Tomorrow.Blue Economy Niterói també comptarà amb una àrea de negocis en la qual s’oferiran activitats de networking per fomentar l’intercanvi entre executius i líders de la indústria.

Últim saló internacional de l’any

La celebració de Tomorrow.Blue Economy Niterói tanca l’agenda internacional de Fira de Barcelona d’aquest 2025. Amb el del Brasil, Fira tancarà l’any havent organitzat un total d’12 esdeveniments fora del país, amb un pes significatiu de les spin off de Smart City Expo World Congress. Així, entre els certàmens celebrats figuren les edicions de SCE a Nova York (EUA), Curitiba (Brasil), Puebla (Mèxic), Santiago del Estero (Argentina), Santiago de Xile (Xile), Kuala Lumpur (Malàisia), Cartagena d’Índies (Colòmbia) i Doha (Catar), als quals se sumen també Mèxic Hospitality Expo a Guadalajara (Mèxic), IOT Solutions Congress Brasil i el Tomorrow City de Xangai (Xina).

Barcelona, 24 de novembre de 2025

Josep Lluís Mérida
932 332 114
jmerida@firabarcelona.com