El Festival de la Infància omple el Nadal de diversió i valors amb més de 60 activitats

El Festival de la Infància oferirà més de 60 activitats lúdiques, creatives i educatives per a infants de 0 a 12 anys que inclouran esport, inflables, proves d’enginy o tallers temàtics sobre cuina, ciència o circ. El clàssic del Nadal barceloní conjuga entreteniment i consciència social, amb la promoció de la lectura i la solidaritat com a punts forts de l’edició d’enguany.

Organitzat per Fira de Barcelona amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona i produït per Evident Events, el Festival de la Infància tornarà a omplir les dates nadalenques de diversió, creativitat i aprenentatge. Del 27 al 31 de desembre, el recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona es convertirà en un gran espai familiar amb més de seixanta activitats que combinen diversió amb consciència cívica.

El Festival tornarà a incloure propostes adaptades a cada franja d’edat en dues zones: l’Espai Mini, pensat per a nens de 0 a 4 anys, i l’Espai Aventurer, per a infants fins als 12 anys. Amb una superfície de 20.000 m² al Palau 2 i la Plaça de l’Univers, la seva oferta es concretarà en activitats com partits de futbol 3X3, un minigolf, inflables, videojocs o espectacles de música i màgia, a banda d’un dels clàssics del Festival: els estands de la Guàrdia Urbana i els Bombers. A més, en l’edició de 2025 es tornaran a celebrar les campanades de Cap d’Any de manera anticipada: el dia 31 a les 12 del migdia.

“El nostre major desig és que aquest clàssic del Nadal barceloní continuï sent un espai únic per a les famílies que els ofereixi diversió compartida i plena de significat. Perquè en el Festival de la Infància no només es tracta de passar-ho bé, sinó que al mateix temps volem reforçar valors essencials com la solidaritat i el respecte”, afirma Núria Basi, presidenta del comitè organitzador.

Aquest compromís es materialitza en convertir la promoció de la lectura en un dels grans vectors de l’edició de 2025. Això es plasmarà en diferents espais i activitats específiques, com la ‘Biblioteca Silenciosa’, patrocinada per Gaes Junior, i la ‘Biblioteca Màgica’, espais on els més menuts podran escoltar contes; o ‘Històries en Moviment, taller per crear relats en família.

L’aventura d’experimentar

D’altra banda, el Festival també torna a incorporar tot un seguit d’activitats en què els infants podran aprendre al mateix temps que experimenten i passen una bona estona. En concret, la gastronomia tornarà a ser-hi present per mitjà de la Cuina del Festival, que repeteix després de la seva estrena l’any passat on els petits podran gaudir d’experiències culinàries úniques, amb el Cintet com a cuiner-mestre de cerimònies. Entre les empreses i entitats de l’àmbit alimentari que tindran protagonisme en el Festival destaquen Mercats Municipals, La Selva, Sal Costa, Casa Tarradellas, Pastoret, Dr Oetker o Mousline.

Una altra novetat d’enguany, que també pivota en combinar diversió i formació, és El laboratori del Festival de la Infància, un espai dedicat a la ciència per descobrir, experimentar i aprendre a través de tallers, experiments, jocs i descobriments. Les diferents activitats disponibles en aquesta zona aniran a càrrec d’entitats i marques com Apadrina la Ciència, el Barcelona Supercomputing Center, Grífols, Explorezkids i Fun Brain, que aportaran continguts innovadors per despertar la curiositat científica dels infants.

En aquesta mateixa línia també es podran trobar un escape room, organitzat per Caixabank, que convidarà els nens a fer de detectius i posarà a prova el seu enginy per resoldre una sèrie de reptes relacionats amb les finances, o l’espai de l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades (Apdcat), amb un laberint ambientat en la selva tropical la sortida del qual es podrà trobar si se sap interpretar bé quines dades cal conservar i quines han de descartar-se.

Completaran aquesta oferta experiencial ‘Aprenem sobre l’aerodinàmica’, on els nens podran conèixer de la mà de Windoor com funciona un túnel del vent; l’escola de circ, espai per practicar malabars, equilibris, trapezi i acrobàcies, o el taller de ràdio que ofereix Flaixbac, que torna a col·laborar un any més amb el Festival. El món de la mobilitat, de la seva banda, tindrà presència per mitjà del Circuit de Barcelona-Catalunya, amb un traçat on els nens podran fer curses de karts a pedals; Ferrocarrils de la Generalitat, amb un simulador d’esquí i un pont penjant tibetà, o l’automobilística Ebro, que s’estrena enguany amb una activitat que repta els nens a omplir de regals el maleter del seu nou model S900.

Un Festival solidari

Per últim, el Festival de la Infància tornarà a tenir un fort component solidari. En aquest àmbit cal destacar la col·laboració amb UNICEF Comitè Catalunya, per mitjà de l’activitat ‘Pluja de drets’, centrada en promoure els valors de la protecció a la infància. També hi serà present la Fundació Vicente Ferrer, amb tallers de mandales solidàries. I enguany torna la Jogueteria Solidària, amb joguines cedides per Mattel, Cayro i WOW Generation by Kids Licensing, que, un cop utilitzades al Festival, es cediran a famílies vulnerables.

D’altra banda i com en anteriors edicions, el Festival ha repartit per mitjà de l’Ajuntament de Barcelona més de 2.000 invitacions solidàries entre entitats sense ànim de lucre de la ciutat que treballen amb nens de famílies amb risc d’exclusió social, així com vora un centenar de passis més en col·laboració amb l’Hospital Sant Joan de Déu i diverses empreses privades implicades també en aquesta iniciativa.

L’aplicació mòbil del Festival, ja estrenada en l’edició de 2024, permetrà als assistents consultar els temps d’espera a les activitats, filtrar propostes per edat i planificar la visita amb un mapa interactiu que optimitza el recorregut. Els assistents podran escollir entre dos torns d’accés: matí (de 10h a 15h) o tarda (de 16h a 21h, tancant a les 15h el dimarts 31). Es pot comprar entrades de manera anticipada així com accedir a informació més detallada de les activitats i el programa al web oficial www.festivalinfancia.com.

 

Barcelona, 17 de desembre de 2025

IMATGES (edició 2024) aquí
PROGRAMACIÓ d’activitats aquí
ACREDITACIONS DE PREMSA aquí

Josep Lluís Mérida
607 219 663 – 932 332 114
jmerida@firabarcelona.com