Més negoci internacional, experiències gastronòmiques i tendències a Alimentaria 2020

Alimentaria 2020 ja està en marxa. El Saló Internacional de l’Alimentació, Begudes i Food Service, que tindrà lloc del 20 al 23 d’abril de 2020 a Fira de Barcelona, ​​prepara una edició única amb nous continguts, dirigits a potenciar el seu caràcter empresarial, a projectar la gastronomia com el seu valor diferencial i a expressar les últimes tendències en la producció i consum d’aliments i begudes. El saló se celebrarà de nou juntament amb Hostelco per oferir a la indústria de l’alimentació i equipament hostaler la major oferta transversal i una gran plataforma d’internacionalització, negoci i innovació.
Ajudar a internacionalitzar l’empresa agroalimentària espanyola i obrir oportunitats a l’exterior segueix sent una prioritat màxima per Alimentaria. Per això, el saló ha començat ja a promocionar la seva pròxima edició per tot el món per tal d’identificar i atraure compradors de mercats clau.
Així, el 2020 Alimentaria busca revalidar les cotes d’internacionalització assolides durant la seva última edició, a la qual van assistir prop de 4.500 empreses expositores, 1.000 d’elles procedents de 70 països, i prop de 150.000 visitants, un 30% internacionals, de 156 països.
També es pretén donar continuïtat a les més de 12.500 reunions de negocis que van tenir lloc entre els 1.400 compradors clau, importadors i distribuïdors d’Europa, Àsia, Amèrica Llatina i EE. UU. que, juntament amb altres visitants amb poder de decisió de compra, van assistir a la celebració d’Alimentaria i Hostelco 2018.
Per J. Antoni Valls, director general d’Alimentaria Exhibitions i director d’Alimentaria, aquestes dades “confirmen el poder de convocatòria internacional del saló i el seu eficaç paper a l’hora de dinamitzar les exportacions de les empreses del sector”.
A la captació d’empreses expositores i visitants internacionals contribueixen els acords de col·laboració que Alimentaria manté amb el Ministerio de Agricultura, Pesca y Alimentación, la Federación de Industrias de Alimentación y Bebidas (FIAB), i ICEX España Exportación e Inversiones, entre altres entitats sectorials de la màxima representativitat.
Alimentaria Trends, nou sector
Alimentaria 2020 preveu, juntament amb Hostelco, una ocupació de prop de 100.000 m2 de superfície firal del recinte de Gran Via de Fira de Barcelona. La seva oferta tornarà a estructurar-se en diversos sectors clau com la indústria càrnia (Intercarn), làctia (Interlact), conservera (Expoconser), del dolç (Snacks, Biscuits & Confectionary); de la dieta mediterrània, productes frescos, olis d’oliva i olis vegetals (Mediterranean Foods), i Food Service (Restaurama). A ells, s’incorpora com a novetat el nou saló Alimentaria Trends, que representarà en més de 4.500 m2 subsectors productius en voga com els aliments delicatessen (Fine Foods), els de producció orgànica (Organic Foods), els aliments lliures d’al·lèrgens (Free From), els d’elaboració Halal (Halal Foods) i els funcionals (Functional Foods). Al costat de tots ells, Grocery Foods reunirà empreses de gran consum alimentari.
Per la seva banda, els International Pavilions aplegarà tota l’oferta internacional i Lands of Spain farà el mateix amb la producció autòctona de les diverses CC.AA espanyoles.
Com a novetat, el sector de vi comença el 2020 una nova etapa amb un projecte propi. Barcelona Wine Week neix de l’emancipació del saló Intervin d’Alimentaria per visibilitzar la potència internacional del vi espanyol. El nou saló proposarà un recorregut únic pel mapa vitivinícola espanyol, i tindrà lloc del 3 al 5 de febrer de 2020 en el recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona.
Innovació, gastronomia i equipament hostaler
L’impuls innovador i la vocació gastronòmica tornaran a definir la propera edició de Alimentaria. Per això, les activitats del saló fomentaran la innovació al sector i buscaran potenciar la interrelació entre les indústries alimentària, gastronòmica i turística.
En aquest sentit, les sinergies es multiplicaran gràcies a la celebració juntament amb Hostelco, el Saló Internacional de l’Equipament per a la Restauració, Hoteleria i Col·lectivitats. Per segona edició consecutiva, tots dos esdeveniments oferiran tant a la distribució com al canal horeca l’oferta més completa i transversal per a la indústria de l’alimentació, la gastronomia i l’equipament hostaler, i organitzaran conjuntament activitats de gran valor afegit com The Experience Live Gastronomy, un espai en el qual se succeiran tallers, aules gastronòmiques i showcookings.
Així mateix, The Alimentaria Hub tornarà a ser seu de les exposicions Innoval i Best Awards, així com de les trobades de negocis Food & Drink Business Meetings de FIAB, el Congrés Internacional de la Dieta Mediterrània i el Congrés de Creació de Valor Compartit de Nestlé. A més, el Digital Food Arena, una àrea de nova creació, reunirà les empreses més disruptives i les startups més punteres del sector, i combinarà cicles de conferències amb diverses zones d’exposició.
Comité organitzador i nova imatge
Josep-Lluís Bonet, president d’Honor de Freixenet i president de la Cámara de Comercio de España, continua una edició més al capdavant del comitè organitzador d’Alimentaria, que es reforça amb les noves incorporacions de José Miguel Herrero, director general de la Industria Alimentaria del Ministerio de Agricultura, Pesca y Alimentación (MAPA); Neus Martínez, directora de Comunicació de Nestlé Espanya; i Tomás Pascual Gómez-Cuétara, president de FIAB.
La resta d’integrants són Ignacio Ferrero, president d’Idilia Foods; Javier Robles, president d’Honor de Danone; Juan M. Vieites, president d’Anfaco / CECOPESCA; Josep M. Bonmatí, director general d’Aecoc; Silvio Elías, director general d’Ecoveritas; Mauricio García de Quevedo, director general de FIAB; Gonzalo Guillén, director general d’Aceites del Sur-Coosur; José Carlos Lacasa, conseller de Chocolates Lacasa; Antonio Llorens, president i director general de Serunión Elior; Olga Martínez Pujol, Corporate Affairs Director de Mars Iberia i presidenta de Produlce; María Naranjo, directora de la Divisió d’Aliments i Gastronomia d’ICEX; Jaime Rodríguez, conseller delegat d’Euromadi; Paulo Soares, Regional Managing Director Southern Europe de Campofrío Food Group; Anna Bosch, directora general de Noel Alimentaria; i Josep Tejedo, director general de Mercabarna.
En un nou exercici de creativitat, l’emblema insígnia d’Alimentaria, la clàssica iconografia de l’ou, s’inspira per a la seva pròxima edició en el Cloud Gate de Chicago de l’artista indo-britànic Anish Kapoor. La imatge pretén reflectir que Alimentaria és “un ens viu que interactua amb els sectors i s’interrelaciona amb el seu entorn. Alimentaria com el reflex de la indústria que estén la seva influència en tot el que succeeix en el sector. Un mirall actiu que projecta i guia la innovació, un motor de canvi i una font d’inspiració contínua”, explica Valls.
Barcelona, 19 de març de 2019