La Ciutat dels Somnis amplia el seu Pavelló Esportiu amb més activitats

Aquest any La Ciutat dels Somnis amplia la seva Pavelló Esportiu que estarà ubicat al Palau núm.2 del recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona. L’esport guanya pes en aquesta segona edició del nou Festival de la Infància que tindrà lloc del 27 al 31 de desembre. Hi haurà futbol, ​​bàsquet, curses de tot tipus, diverses modalitats sobre patins, esquí, equitació i rocòdrom, entre d’altres propostes.

La Fundació del FC Barcelona, ​​el RCD Espanyol, la Secretaria General de l’Esport de la Generalitat de Catalunya, la Fundació Damm, Caprabo, els World Roller Games BCN 2019, o la revista Hípica Catalana són algunes de les entitats participants en aquest Pavelló esportiu. Amb les activitats físiques proposades, els nens i nenes a partir de 4 anys poden iniciar-se en noves especialitats esportives o practicar altres ja conegudes.

El director de Negoci Propi de Fira de Barcelona, ​​Salvador Tasqué, explica: “En aquesta edició donem major protagonisme a l’esport perquè entenem que és una via d’aprenentatge de valors i habilitats, fonamental en l’educació dels nens i nenes que els ajudarà a llarg de la seva vida i també en el seu futur professional que és el que intentem promoure a través del joc en aquesta urbs imaginària que hem construït”.

La participació del RCD Espanyol és una de les grans novetats d’aquest any amb activitats per a totes les edats agrupades sota el lema “Una família d’Esportistes”. El club perico proposa un joc immersiu per conèixer els valors de l’esportivitat i descobrir com arribar a convertir-se en un autèntic esportista. Cada família triarà un recorregut amb diverses proves que hauran de superar per descobrir les seves habilitats i actituds esportives. També s’habilitarà un futbolí humà obert a grans i petits i una àrea chill out amb tallers de massatge infantil per a famílies amb nadons. A més, per l’estand del RCD Espanyol passaran jugadors del primer equip masculí, femení i del RCD Espanyol Special, així com altres professionals com nutricionistes o fisioterapeutes que donaran xerrades divulgatives i inspiradores sobre el món de l’esport.

Per la seva banda, la Fundació del FC Barcelona repeteix la presència de l’any passat i organitzarà diverses activitats perquè els nens i nenes desenvolupin, a través de la pràctica de l’esport, una major sensibilitat cap a tres temes socials: el bullying, les condicions de vida dels refugiats i els obstacles que es troben les persones amb discapacitat. Sota la guia de monitors especialitzats, jugaran un partit de futbol o bàsquet, interpretant diferents rols relacionats amb aquestes temàtiques i consensuant les seves pròpies normes. Després de l’experiència, reflexionaran sobre què han après durant el joc i per què l’esport pot considerar-se un instrument d’inclusió i canvi social, així com una eina de promoció de valors com el respecte, la igualtat, l’esforç i la cooperació.

La Secretaria General de l’Esport de la Generalitat de Catalunya aporta diverses activitats vinculades a la campanya #ORGULLOSA per fomentar el futbol femení amb entrenaments, partits 3×3, i jocs en pistes dissenyades especialment per a l’ocasió en col·laboració amb la Federació Catalana de Futbol.

A més hi haurà un espai dedicat a la candidatura Barcelona-Pirineus per organitzar els Jocs Olímpics d’Hivern 2030, on nens i nenes de 6 a 14 anys podran ‘esquiar’ virtualment a través d’un simulador connectat a una pantalla de grans dimensions.

Diversió sobre patins, curses i escalada
També en aquest Pavelló, per donar a conèixer els World Roller Games de Barcelona que se celebraran al juliol de 2019, s’habilitarà un circuit, pistes i rampes on practicar diverses disciplines esportives sobre patins (artístic, en línia, freestyle, hoquei patins, hoquei línia, monopatí, scooter, roller freestyle). Diàriament, tant al matí com a la tarda, canviarà la modalitat esportiva i es combinarà l’ensenyament amb monitors d’algunes de les tècniques i passos bàsics amb petites exhibicions a càrrec de patinadors professionals.

Així mateix, Caprabo construirà una pista on es duran a terme curses i competicions de tota mena, mentre els més intrèpids i sense vertigen, podran practicar l’escalada al rocòdrom que porta la Fundació Damm. I als que els cridi l’atenció l’hípica podran conèixer de forma teòrica les tècniques bàsiques d’equitació i practicar mitjançant el joc com preparar la muntura, la cadira i els accessoris.

Nadal a La Ciutat dels Somnis
Paral·lelament, al Palau 1 del recinte de Montjuïc es concentrarà la resta d’activitats de la Ciutat dels Somnis que enguany compta amb més de 120 propostes per passar en família un dia de les vacances nadalenques. Aquesta urbs imaginària recrea diferents espais: des de l’Ajuntament a un hospital, passant per la televisió de Mediapro, l’escola, un hotel, la plaça, el supermercat de Caprabo, el parc tecnològic, el laboratori químic de Basf, el taller mecànic de Kia o la autopista d’Autopistas-Areas, entre d’altres. L’esdeveniment inclou tallers i activitats d’experimentació, acció i joc simbòlic basades en el món de les professions, així com concerts, actuacions i espectacles.

L’entrada per a La Ciutat dels Somnis costa 6 euros. El nou Festival de la Infància romandrà obert de 10.00 a 20.00h, del 27 al 30 de desembre. Dilluns 31 de desembre, es tancarà a les 16.00h.

La Ciutat dels Somnis, organitzat per Fira de Barcelona i l’Ajuntament de Barcelona, ​​compta amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Barcelona, ​​a més del suport de més de 40 entitats i empreses.

Barcelona, 20 de desembre de 2018