La Barcelona Industry Week avança el futur de la transformació digital de la indústria

IoT, Intel·ligència Artificial, Blockchain, Robòtica o 3D són només algunes de les tecnologies que ja estan transformant la indústria i que la Barcelona Industry Week (BIW), organitzada per Fira de Barcelona, abordarà amb la presència de grans empreses i experts per a analitzar les oportunitats de la seva aplicació real. En la seva segona cita, reunirà tres esdeveniments, Healthio, In(3D)ustry From Needs to Soluions i IoT Solutions World Congress (IoTSWC), que tractaran des de la matèria primera i la fabricació fins a l’automatització, connectivitat intel·ligent, ciberseguretat i la transformació disruptiva.

L’esdeveniment, que es celebrarà del 16 al 18 d’octubre als recintes de Montjuïc (Healthio i In(3D)ustry From Need to Solutions) i Gran Via (IoTSWC), aplegarà més de 21.000 visitants professionals que podran descobrir les novetats de les 550 empreses expositores i dels gairebé 600 experts que participaran com a ponents a les conferències i taules rodones programades durant els tres dies de celebració.

Sistemes IoT per a salvar balenes Beluga, camions de bombers connectats, fabricació de sabates a mida en dues hores, detectors de meningitis no invasius, apps per a l’autogestió de la diabetis o teixits biosensibles a la contaminació són només algunes de les novetats que es presentaran durant aquests dies a la BIW.

El director general de Fira de Barcelona, Constantí Serrallonga, assegura que “la Barcelona Industry Week és una aposta per a seguir avançant-nos al futur i esdevenir una eina d’impuls de la transformació digital de les empreses; un repte clau per a la seva competitivitat”. Ha afegit que “amb els tres esdeveniment simultanis, Barcelona ofereix una oportunitat única per a descobrir d’una manera transversal totes les possibilitats que les noves tecnologies ens ofereixen davant un canvi que ja és inevitable”.

Jornades 4.0 amb el Consorci de la Zona Franca
Amb el lema Inspiring the Industrial future, BIW comptarà amb una sèrie d’activitats, coorganitzades juntament amb el Consorci de la Zona Franca com a patrocinador principal, que abordaran l’impacte de la indústria 4.0.

A més de diverses xerrades, ponències i diàlegs entorn a la coneguda com a Quarta Revolució Industrial, la Barcelona Industry Week serà la plataforma de presentació de les incubadores d’alta tecnologia que s’estan desenvolupant a nivell europeu i mostrarà una de les seves implementacions més destacades a nivell industrial, com ara la incubadora de manufactura avançada d’impressió 3D de la Zona Franca de Barcelona.

De la mateixa manera, la BIW presentarà el primer Congrés de Ciberseguretat i Hacking Ètic, coorganitzat per Fira de Barcelona i la consultora Light Eyes amb experts sobre la protecció de dades a la xarxa. L’esdeveniment compta també amb la col·laboració de Leitat i Tecnalia.

L’IoT aplicat als sectors empresarials
L’IoT Solutions World Congress –l’esdeveniment de referència sobre les innovacions del Internet de les coses (IoT) industrial- coorganitzat amb l’Industrial Internet Consortium (IIC) unifica congrés, exposició, comercial i testbeds. La cita d’enguany confirmarà el creixement de la implantació de l’IoT i mostrarà la convergència d’aquesta tecnologia amb la intel·ligència artificial i el blockchain.

Està prevista la participació de 341 expositors, entre ells companyies de tecnologies de la informació, desenvolupadors de plataformes de software, fabricants de hardware, empreses de seguretat, operadores de serveis i de telecomunicacions o firmes d’automatització industrial. Entre elles destaquen ABB, Deloitte, Huawei, Google Cloud, Intel, Microsoft, Sas, Telit, Vodafone, Wipro, Dassault Systèmes, Fiware, Kaspersky, Libelium, Software AG, Orange, Telefonica i Thingstream. IoTSWC 2018 obrirà novament la zona de testbedsamb 10 bancs de proves on es realitzaran demostracions d’aplicacions reals d’IoT.

Per la seva banda, la zona congressual reunirà a més de 316 ponents internacionals. Les sessions giraran entorn a nou eixos temàtics: transport connectat; fabricació de bens; assistència sanitària; energia i subministres; construcció i infraestructures; tecnologies facilitadores; blockchain i intel·ligència artificial, aquests dos últims amb fòrums propis. Com a novetat, en aquesta edició s’organitzen workshops sobre la tecnologia IoT i una trobada de dones directives que lideren l’ecosistema IoT internacional.

Innovacions en el camp de la salut
Healthio, comptarà amb una àmplia mostra de l’ecosistema innovador de l’àmbit de la salut. Els visitants podran provar i experimentar in situ les tècniques i pràctiques més avançades del sistema sanitari a través de 25 itineraris agrupats en tres eixos temàtics (salut i benestar, medicina personalitzada i malalties cròniques i envelliment) als quals es donaran a conèixer les darreres aplicacions dissenyades per a facilitar l’empoderament i la presa de decisions dels usuaris de la salut.

També podran assistir a alguna de les més de 300 presentacions programades en les quatre assemblees de la trobada i participar en activitats com el Health &Bio Team Dating, que aplegarà innovadors, investigadors i inversors o el Game Jam, una trobada per crear un videojoc aplicat a la salut.

Healthio tindrà 115 expositors com l’Hospital Clínic, el Germans Trias, l’Hospital de la Vall d’Hebron, el Consorci Sanitari Integral o l’Institut Guttmann, empreses o entitats líders com ara Sanitas Hospitales, Caregiverspro, Médicos sin Fronteras, Elsevier o Intersystems, entre d’altres, i organitzarà més de 300 xerrades a càrrec de pacients, sanitaris, emprenedors i innovadors del sistema.

Més enllà de la impressió 3D
Després de dues edicions exitoses, In(3D)ustry From Needs to Solutions, segueix intensificant el seu paper d’altaveu de les millors aplicacions industrials en l’ecosistema de la fabricació additiva, i aquest any s’obre a nous sectors de potencials usuaris d’aquesta tecnologia. D’aquesta manera, incorpora àmbits com la robòtica, els transformadors del plàstics, motlles i matrius, plàstics i nous materials.

L’esdeveniment s’estructurarà al voltant de la In(3D)ustry Arena, una gran àrea d’innovació amb un escenari al qual representants d’empreses usuàries del 3D exposaran els seus casos d’èxit i llançaran reptes i necessitats als visitants i empreses fabricants. Entre les 90 empreses usuàries participants hi destaquen Siemens, Seat, KTM Technologies, GE Ventures –el fons de capital risc del sector mèdic de General Electric-, Adidas, la companyia de luxe Luxottica, la ferroviària alemanya Deutsche Bahn o l’Agència Espacial Europea.

La tercera edició de In(3D)ustry també inclourà Ayri11, un congrés d’automatització i robòtica industrial amb un centenar de conferències i minicursos tècnics adreçats tant a professionals de la indústria com a futurs experts en robòtica; Transplast, el saló de subcontractació per a empreses transformadores del plàstic; la quarta edició dels premis Reshape, centrats en la tecnologia wearable i la fabricació digital, així com una zona expositiva amb una cinquantena de companyies.

Barcelona, 9 d’octubre de 2018