IOTSWC porta la connectivitat a un nivell superior sumant IoT, intel·ligència artificial i blockchain

La digitalització avança imparable transformant tot tipus d’indústries i sectors econòmics de manera que moltes empreses han de valorar les tecnologies més adequades per invertir. Per ajudar-los en la seva decisió i implementació, arriba una nova edició de IoT Solutions World Congress (IOTSWC), un esdeveniment de referència internacional que reunirà més de 350 expositors, entre ells els principals proveïdors mundials de solucions IoT, d’intel·ligència artificial i blockchain. També inclou un congrés amb 300 ponents que parlaran dels avantatges de la digitalització a partir de les experiències dutes a terme en diferents negocis, analitzant els reptes i noves implicacions que s’obren en l’era de la connectivitat intel·ligent.

Organitzat per Fira de Barcelona en col·laboració amb l’Industrial Internet Consortium (IIC), IOTSWC, tindrà lloc del 29 al 31 d’octubre en el marc de la Barcelona Industry Week. És el major esdeveniment internacional dedicat a l’internet industrial que, en la seva trajectòria, ha anat sumant a la seva oferta altres tecnologies que convergeixen i acceleren la transformació digital de sectors com ara el transport, la fabricació de béns, l’atenció sanitària, l’energia i subministraments, la construcció, les infraestructures, el retail o l’agricultura, entre molts altres.

Màxima internacionalitat

Les empreses participants provenen de sectors com el de les tecnologies de la informació, desenvolupadors de plataformes de programari, empreses de ciberseguretat, proveïdors de serveis i de telecomunicacions, firmes d’automatització industrial, consultores, fabricants de hardware, centres tecnològics i de R + D, incubadores, associacions i entitats relacionades amb l’IoT. A la llista d’empreses participants destaquen Microsoft, Sas, Vodafone, Nutanix, Deloitte, T-Systems, Libelium, Kaspersky, Orange, Siemens, Fiware, Hitachi, Relayr, Thingstream, Zyfra, Emnify, Linux Edge Foundation, Hewlett Packard Enterprise i ARM a través de les seves centrals mundials. També assisteixen mitjançant el programa de socis industrials, companyies referents en diferents sectors que estan adoptant solucions IoT, com és el cas de Roca o Eutelsat. Els països que més expositors aporten són Espanya, EUA, Xina, França, Alemanya i el Regne Unit.

Així mateix, IoTSWC 2019 comptarà amb delegacions internacionals i pavellons institucionals. En aquest sentit ja està confirmada la presència d’estands de d’Espanya, Romania, Àustria, Grècia, Suècia i França, així com de Baviera, Catalunya i Barcelona que aporten a l’esdeveniment un nodrit grup d’empreses, moltes d’elles pimes i startups, vinculades a l’ecosistema IoT.

Com a novetat, aquest any l’esdeveniment estrena una àrea específica anomenada IoT Solutions.Font per donar visibilitat a start-ups amb productes i serveis originals i innovadors basats en Iot, intel·ligència artificial o blockchain, testats ja al mercat i amb possibilitats d’internacionalització. Amb la col·laboració de Conector Startup Accelerator, s’han seleccionat una desena de startups de diversos països que ja han provat els seus productes al mercat i han demostrat un potencial real d’internacionalització. Aquestes empreses emergents podran contactar amb inversors, empreses i professionals i participar en una competició per accedir a un programa d’acceleració. Les startups mostraran solucions que van des de la ciberseguretat fins a l’anàlisi de dades i el monitoratge intel·ligent d’equips d’extinció d’incendis, tortugues marines i edificis, per exemple.

Testbeds i Congrés

Un altre dels grans atractius de la zona comercial serà l’àrea de testbeds o bancs de proves on es realitzaran demostracions en directe d’una desena d’aplicacions d’internet industrial destacades per la seva innovació i eficàcia en la millora de processos.

Aquest any es podrà veure: Una aplicació que mesura el comportament dels conductors al volant per actualitzar el cost de la pòlissa d’assegurança; drones, sensors i blockchain que monitoritzen la qualitat de l’aigua del riu Volga; un cotxe elèctric autònom equipat amb un sistema de ciberseguretat que bloqueja atacs que posen en risc la fiabilitat o privacitat del vehicle; una solució per comprovar les xarxes de distribució de gas, reduint les pèrdues d’energia i evitant el frau; una plataforma que combina IoT, intel·ligència artificial i 5G per proporcionar atenció mèdica predictiva i atendre urgències de persones grans o malalts crònics; un sistema per inspeccionar i reparar aerogeneradors de parcs eòlics mitjançant drones, intel·ligència artificial i cloud; un sistema d’assistència al muntatge, que guia de manera precisa als empleats d’una fàbrica en els diferents passos del treball a realitzar; una aplicació perquè els agricultors coneguin l’estat de la seva explotació en temps real i faciliti la presa de decisions; i un programari basat en intel·ligència artificial per a bombes submergibles utilitzades en pous petroliers.

Per la seva banda, les gairebé 200 sessions del congrés s’estructuraran al voltant de nou eixos temàtics: tecnologies facilitadores de IOT, transport connectat; fabricació; energia i subministraments; sector salut; construcció i infraestructures; altres indústries; intel·ligència artificial; i blockchain. Aquests dos últims tenen fòrums monogràfics propis: Blockchain Solutions World (BSW) i AI & Cognitive Systems Fòrum (AI & CS) amb l’objectiu d’aprofundir en aquestes dues tecnologies que potencien i reinventen les capacitats de l’internet de les coses.

Entre els més de 300 ponents que participaran destaquen l’analista nord-americà Joe Barkai, qui farà una prospectiva de com serà el món, dominat per la intel·ligència artificial d’aquí a deu anys. També hi participaran importants directius d’empreses usuàries de solucions IOT com Hugo Boss, McLaren Technology Group, Airbus, Sanitas, Carrefour Group, Daimler Motors, Ibercaja, Roca, SNCF Réseau, Maersk GTD, o l’Aeroport de Brussel·les, entre d’altres, a més de representants de firmes tecnològiques com ABB, Dell, Ericsson, Google Cloud, Huawei, IBM, Hitachi, Microsoft, SAS, Wipro, Fiware, Honeywell, Amazon Web Services o Thingstream.

IOTSWC també acollirà diverses sessions que reuniran a dones líders en el sector per abordar per què és crucial atreure i donar suport al lideratge femení en el Iot industrial, així com l’ascens a càrrecs directius i l’equitat de gènere.

Completen el programa d’activitats quatre tallers de tecnologia per aprofundir en els fonaments de la intel·ligència artificial, la transformació digital, el transport connectat i les startups de l’ecosistema Iot. Els participants rebran un certificat oficial de IOTSWC i de l’Industrial Internet Consortium. Així mateix, cal destacar un programa formatiu amb més de 25 actes organitzats per empreses i entitats del sector en el marc de l’esdeveniment.

Finalment, recordar que el 30 d’octubre se celebrarà el lliurament dels IOT Solutions Awards que convoca anualment l’esdeveniment i que reconeixeran la millor tecnologia innovadora, experiència de transformació de negoci, cas d’èxit en indústries i el millor testbed d’aquesta edició.

IOT Solutions World Congress, al costat dels fòrums Blockchain Solutions World (BSW) i AI & Cognitive Systems Fòrum (AI & CS), formen part de la Barcelona Industry Week, plataforma firal que reunirà del 29 al 31 d’octubre simultàniament al recinte de gran Via de Fira de Barcelona set esdeveniments relacionats amb la transformació digital de la indústria. Se sumen a aquesta gran cita Industry From Needs to Solutions, MAX, Barcelona Cybersecurity Congress i Ayri11.

Barcelona, 24 d’octubre 2019