Hostelco apunta a la recuperació del sector de l’hostaleria en la primera Barcelona Hosting Week

Hostelco tanca aquesta tarda la seva 17ª edició i la primera de la Barcelona Hosting Week (BHW), celebrada simultàniament amb el Fòrum Gastronòmic i BarForum, amb bones sensacions per part dels visitants i els expositors. El saló s’ha consolidat com a una completa plataforma internacional de productes, coneixement i networking al servei d’un sector que sembla registrar els primers símptomes de recuperació a través de la innovació i noves vies de negoci.

Per a Jordi Roure, president d’Hostelco i de la Federación Española de Asociaciones de Fabricantes de Maquinaria para Hostelería, Colectividades e Industrias Afines (FELAC), “Hostelco 2014 ha demostrat la bona salut del sector, durant quatre dies hem tingut l’oportunitat de veure de primera ma com el nostre sector mostra símptomes inequívocs de recuperació. A més, aquesta primera edició de la Barcelona Hosting Week ha demostrat ser una aposta encertada que ha augmentat l’atractiu d’una de les cites més importants del continent.

En una edició enfocada a consolidar la internacionalitat i posada en marxa de nous sectors i la creació de noves oportunitats de negoci com les relacionades amb les últimes tecnologies aplicades a l’hostaleria, Isabel Piñol, directora del certamen, ha destacat que “els expositors s’han mostrat molt satisfets amb l’activitat registrada i ens han fet saber que el perfil més internacional del visitant i el numero de contactes realitzats i operacions tancades al llarg del saló, certifiquen la reactivació del sector”.

En aquesta edició 2014 Hostelco i la Barcelona Hosting Week ha comptat amb els productes de 518 empreses procedents de 33 països amb més de 1.200 marques representades. A aquesta gran oferta se li ha sumat la gran qualitat dels seus visitants amb més de 600 grans compradors, la meitat dels quals són internacionals, seleccionats entre els professionals i directius amb més potencial de compra. A falta del número definitiu de visitants, es calcula que 57.000 professionals han passat per la primera BHW, el 15% internacionals, procedents de més 100 països.

Hostelco, organitzat per Fira de Barcelona  amb la col·laboració de la Federación Española de Asociaciones de Fabricantes de Maquinaria para Hostelería, Colectividades e Industrias Afines, FELAC, tornarà al recinte de Gran Via l’octubre de 2016 per a celebrar la seva 18ª edició.

Barcelona, 23 d’ octubre de 2014