Hispack & FoodTech Barcelona exhibeixen la força del packaging i les tecnologies per a l’alimentació

Del 8 a l’11 de maig, Hispack & FoodTech Barcelona seran un enorme centre de negoci, coneixement i networking per a les indústries del packaging i de la tecnologia per a l’alimentació, que comparteixen importants sinergies i que són determinants en la innovació de les marques. En la seva quarta edició conjunta al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona, ​​totes dues fires reuniran prop de 1.100 expositors directes de 30 països. S’espera superar la xifra de 38.000 visitants, un 10% internacional, registrada en l’última edició celebrada el 2015.

La suma d’Hispack & FoodTech Barcelona esdevé una de les principals plataformes de tecnologia, maquinària i packaging d’Europa per a la indústria d’alimentació i begudes, principal consumidor d’elements d’envasos i embalatges.

Els gairebé 1.100 expositors directes suposen la presència de 2.000 firmes representades que ocuparan cinc pavellons del recinte de Gran Via, és a dir, 55.000m2 nets d’exposició, i oferiran al professional de l’alimentació una visió completa del cicle de vida del producte alimentari, des de l’ingredient fins als equips i tecnologies per a totes les fases del procés de fabricació, passant per l’envàs i embalatge, la logística o la seva arribada al punt de venda.

Tot el cicle de vida de l’envàs

Més concretament, Hispack -que aporta 800 expositors directes- concentrarà materials, tecnologia, processos, logística i solucions per a la fabricació i ús de tot tipus d’envasos i embalatges en qualsevol sector industrial i de gran consum -no només en l’alimentació-, així com a elements de Publicitat en el Lloc de Venda.

La sostenibilitat, la millora de l’experiència d’ús dels envasos, l’automatització cap a la indústria 4.0 i el packaging logistics seran els grans temes d’una edició, que reivindica el paper estratègic del packaging a la indústria i en l’economia. En aquest sentit, Hispack comptarà amb quatre grans àrees d’activitats en les que tindran lloc 70 conferències i taules rodones amb la participació de més de 185 ponents per debatre aquests quatre vectors que estan marcant el desenvolupament del packaging, una indústria que mou a Espanya més de 20.000 milions d’euros anuals.

Hispack també inclourà jornades d’associacions i entitats sectorials i el lliurament dels Premis Líderpack, els més importants d’Espanya en packaging i PLV.

Maquinària, tecnologia i ingredients

Per la seva banda, FoodTech Barcelona amb més de 270 expositors directes exhibirà maquinària, tecnologia i equips per a la indústria càrnia i alimentària general, així com els darrers desenvolupaments en ingredients i productes alimentaris intermedis. En l’actualitat, segons dades d’AMEC, aquests sectors van facturar 769 milions d’euros el 2017 per donar servei a les empreses de la indústria alimentària, que a Espanya van assolir una quota de producció de 96.400 milions d’euros aquest any, segons FIAB.

FoodTech Barcelona distribuirà la seva oferta comercial en tres grans salons, Tecnocàrnica, tecnoalimentària i TecnoIngredientes, i acollirà activitats com la Barcelona Biofilm Summit, cimera internacional en la qual experts en seguretat alimentària afrontaran un dels majors reptes per a la indústria alimentària: el control de bacteris que s’adhereixen a les superfícies en què es manipulen els aliments i la seva eliminació amb tractaments eficaços. Es calcula que només a Europa prop de 23 milions de persones pateixen malalties causades pels biofilms, segons dades del centre tecnològic AINIA.

La innovació i la tecnologia alimentària protagonitzaran les conferències, taules rodones i jornades de l’àrea Innovation Meeting Point, on també es lliuraran els premis FoodTech Innova i FoodTech Emprèn; i en l’espai Triptolemos FoodTechtransfer tindran lloc reunions entre professionals de la indústria i investigadors de les principals universitats espanyoles i centres tecnològics.

Aliança per a la internacionalització

Com en anteriors edicions, Hispack & FoodTech Barcelona continuen apostant per la internacionalització, promovent oportunitats i contactes comercials amb professionals de diferents països que puguin donar origen a noves exportacions per al packaging i la tecnologia espanyola per a la indústria alimentària. Per això ambdues fires comparteixen un pla comú d’internacionalització que gestiona AMEC a través del qual assisteixen delegacions empresarials i missions comercials inverses que aportaran 500 compradors procedents d’Algèria, Xile, Marroc, Perú, Tunísia, Mèxic, Colòmbia, Polònia i Turquia, així com distribuïdors i importadors de maquinària. Així mateix, hi ha previstes missions comercials inverses amb de 30 empreses d’Argentina, Iran, Índia, Indonèsia i Tailàndia. Per la seva banda, Fira de Barcelona ha promogut la visita d’una representació institucional i d’empreses de Cuba.

Paral·lelament, Hispack & FoodTech Barcelona impulsen un programa de compradors internacionals per seleccionar i convidar a més de 70 compradors de 12 països amb projectes d’inversió concrets en equips, maquinària o tecnologia per a la indústria alimentària, de procés, etiquetatge o packaging, així com materials o elements d’envàs i embalatge. A través d’aquest programa assistiran professionals d’Austràlia, Xile, Colòmbia, Costa d’Ivori, Costa Rica, Índia, Mèxic, Països Baixos, Perú, Sud-àfrica, Tunísia i Turquia, els que vindran amb entrevistes agendades, per part de l’organització, amb empreses expositores. Amb aquestes accions es preveuen mantenir més d’un miler d’entrevistes de negocis amb els expositors que tindran lloc a l’International Business Center (IBC), ubicat al Pavelló 4 del recinte de Gran Via.

Livestock Forum

Hispack & FoodTech Barcelona coincidiran entre els dies 8 i 10 de maig amb Livestock Forum, un congrés i unes jornades sobre la reducció de l’ús d’antibiòtics en les explotacions ramaderes i sobre l’estat de l’avicultura a casa nostra respectivament.

Els visitants de cada saló podran accedir a la resta d’esdeveniments amb el mateix passi.

Barcelona, 2 de maig de 2018