Graphispag activa el mercat gràfic, atraient visitants de qualitat amb projectes concrets

Bones sensacions a la cloenda de Graphispag que ha complert amb escreix les expectatives generades, demostrant que el mercat de la comunicació gràfica s'està recuperant i té un enorme potencial creatiu i de negoci per davant. Els expositors s'han mostrat satisfets per la qualitat dels contactes realitzats i la visita de clients d'arreu Espanya amb projectes concrets, la qual cosa els pot generar noves vendes en els propers mesos. Les firmes participants han destacat, així mateix, una major presència de professionals d'altres sectors de demanda. Per la seva banda els visitants han valorat positivament l'oferta, continguts i nova orientació del saló enfocada a mostrar noves aplicacions de la impressió.
Amb un lleuger augment respecte a 2015, Graphispag ha registrat 22.050 visites de professionals, un 5% d’ells internacionals principalment de Portugal – país que aporta el 35% dels visitants forans-, seguit d’Itàlia, França, Andorra, Alemanya i el Regne Unit. Fora d’Europa, els professionals més nombrosos han provingut de Turquia, Algèria i El Marroc.
A l’apartat de visitants nacionals, destaca l’augment de professionals amb poder de decisió o prescripció de compra, vinguts principalment de Catalunya, Madrid i Comunitat Valenciana. També han acudit professionals d’Andalusia, Aragó, Galícia i la resta de regions, el que confirma novament a Graphispag com la gran fira de la indústria de la comunicació gràfica espanyola.
Segons dades del sistema d’acreditació, el 36% dels visitants desenvolupa la seva activitat en l’àmbit dels serveis gràfics, el 17% s’enquadra en el món del disseny i la comunicació, mentre que el 23% dels acreditats correspon a professionals de diferents sectors industrials (envàs i embalatge, tèxtil, articles promocionals, mobiliari i decoració, construcció, etc.). La presència de client final -és a dir, decoradors, interioristes, retailers, publicistes, hostaleria i restauració, editorials, marques de gran consum, etc. -, s’incrementa gràcies a l’espai Graphispag Live, on s’han pogut veure múltiples possibilitats d’aplicació de la comunicació gràfica i visual.
Optimisme
Graphispag 2017 ha reunit més de 350 marques de maquinària i tecnologia gràfica, acabats, programari, suports i materials d’impressió. Heidelberg, Agfa, Digidelta, Epson, HP, Roland DG i Mactac han estat els partners d’aquesta edició, que ha comptat amb expositors de 12 països.
Les empreses s’han mostrat satisfetes per la qualitat dels visitants, per l’afluència de professionals d’arreu Espanya, els contactes comercials realitzats i la signatura de nombrosos comandes en el marc de la fira. “Sens dubte, s’ha apreciat un ambient de major optimisme sectorial, de recerca de solucions concretes per crear nous serveis i aplicacions de la impressió, a més de la presència d’altres models de negoci”, assegura el president del saló, Lluís Giralt. Així mateix, remarca que, gràcies a la tecnologia, “el mercat de la comunicació gràfica s’amplia amb la presència de professionals d’altres sectors, als quals Graphispag no estava acostumat, i això suposa una gran fita perquè farà créixer la demanda d’aplicacions”.
Graphispag Live, un nou model col·laboratiu
Per la seva banda, el director de Graphispag, Xavier Pascual, s’ha mostrat satisfet amb els bons resultats i amb les opinions recollides entre expositors i visitants que avalen el nou posicionament de Graphispag. “Al saló hem implantat un model col·laboratiu entre tota la cadena de valor del producte imprès, implicant fabricants i distribuïdors de tecnologia i suports que han estat els nostres partners, però també a l’empresa de serveis gràfics i a nous col·lectius de demanda relacionats amb el packaging, el retail, el món editorial i el tèxtil, especialitats seleccionades en aquesta edició pel seu potencial” explica Pascual. En aquest sentit, el saló continuarà creant espais relacionals i de negoci entre edicions per seguir difonent les possibilitats creatives i de negoci de la impressió.
Per la seva banda, el showroom d’aplicacions impreses Graphispag Live ha tingut una gran acollida, com també les diferents activitats de coneixement, demostració i networking dutes a terme.
En total més de 2.500 persones han assistit a les 40 conferències celebrades a Graphispag en què es van abordar diferents qüestions centrades en el negoci gràfic, així com en experiències, tecnologia i solucions per millorar la impressió en els àmbits del retail, el tèxtil, el packaging i el sector editorial, explicades per empreses i professionals que les han posat en pràctica. Paral·lelament, es van desenvolupar 28 tallers amb la participació de 230 inscrits.
Un altre dels atractius de Graphispag Live van ser les visites guiades al showroom. Es van programar un total de 25 visites per les quals van passar 550 persones de diferents sectors d’activitat. Finalment, es va demostrar que Graphispag és també un saló per als dissenyadors. Aquest col·lectiu va participar activament en les visites guiades i també de les sessions de les Masterclass d’Adobe.
Altres actes
Graphispag ha estat l’escenari del lliurament dels Premis Líderpack d’Envàs, Embalatge i PLV; els Premis Anuaria de Disseny Gràfic i els Premis Letra de Comunicació Visual i Gràfica de l’entorn. Pel saló de Fira de Barcelona, van passar els diferents guardonats en les edicions de 2016 de cada un d’aquests certàmens, considerats referents al nostre país en les seves respectives especialitats.
Així mateix, el saló va retre un homenatge a la trajectòria d’empreses, entitats i persones vinculades a la indústria gràfica, a més d’un acte d’agraïment als partners i entitats que han col·laborat en aquesta edició.
La propera edició de Graphispag tindrà lloc del 26 al 29 de març de el 2019.
Barcelona, març de 2017