Fira de Barcelona s’integra al Board de l’EMECA, associació dels grans recintes firals europeus

Fira de Barcelona, representada pel director de Negoci Internacional, Ricard Zapatero, s’integrarà a partir del proper mes de gener al Board de Direcció de l’EMECA (European Major Exhibitions Centres Association), la més important associació de recintes firals d’Europa.

Creada el 1992, l’EMECA, amb seu a Brussel·les, està formada per 22 grans recintes firals d’arreu d’Europa que superen els 100.000 m2 de superfície i que, en conjunt, organitzen i acullen 1.900 esdeveniments cada any amb la participació de més de 360.000 expositors i prop de 42 milions de visitants. L’impacte econòmic d’aquesta activitat s’ha estimat en més de 120.000 milions d’euros, segons un estudi d’aquesta associació.
Ricard Zapatero, que representa a Fira a les assemblees generals de l’organització, que se celebren bianualment, va ser escollit membre del Board of Directors durant la reunió de l’EMECA celebrada recentment a Barcelona.
El Board of Directors de l’EMECA està format per sis membres i compta, a més a més, amb diferents comissions de treball orientades a desenvolupar iniciatives en favor de les infraestructures firals i la millora dels serveis a operadors, expositors i visitants.
El director de Negoci Internacional de Fira ha destacat que “els grans recintes firals són conscients de la importància que tenen els esdeveniments i congressos tant per a les empreses com per a les ciutats i els territoris”. En aquest sentit ha precisat que “les experiències i el treball compartit contribueixen a l’excel·lència de les infraestructures, els serveis i l’oferta tecnològica”.
Barcelona, 24 d’octubre de 2018