Fira de Barcelona se suma al Dia Internacional de les Fires, marcat per la sostenibilitat

Fira de Barcelona s’adhereix al Dia Internacional de les Fires, impulsat per The Global Association of the Exhibition Industry (UFI) i amb el suport de l’Asociación de Ferias Españolas, que se celebra el primer dimecres del mes de juny des de fa quatre anys. En aquesta ocasió, a més de subratllar l’impacte econòmic i social de les fires a nivell mundial, posa en valor el seu paper com a promotores del desenvolupament sostenible.
La quarta edició del Global Exhibitions Day compta amb la participació d’institucions internacionalment reconegudes com Fira de Barcelona, que se suma de nou a la commemoració d’aquest dia juntament amb altres fires de 85 països. Amb l’objectiu de destacar l’impacte econòmic, social i professional del sector arreu del món, la celebració internacional de 2019 destaca especialment la sostenibilitat com a valor creixent, tant en la gestió firal com en l’impuls d’esdeveniments que aposten per un futur sostenible.
 Fira de Barcelona s’encamina cap a la sostenibilitat apostant per solucions eficients als seus esdeveniments, l’economia circular i el consum responsable de recursos, d’acord amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). Així mateix, organitza salons com Smart City, IoT Solutions World Congress, BBConstrumat, Industry i Iwater, entre d’altres, que presenten a professionals i ciutadans les últimes tecnologies i els dissenys més avantguardistes que uneixen tecnologia i eficiència.
El director general de Fira de Barcelona, Constantí Serrallonga, assegura que “les fires suposen, en el context actual de globalització i digitalització, una gran oportunitat per potenciar la internacionalització de les empreses, fomentar l’intercanvi de coneixement i exposar les solucions més sostenibles. En aquest sentit, la institució se suma de nou al Dia Internacional de les Fires per tal de donar visibilitat al sector firal, un motor econòmic i social que apropa la indústria a la ciutadania i incentiva el teixit empresarial local”.
Fira de Barcelona acull anualment més de 150 fires, congressos i esdeveniments diversos als seus dos recintes, Montjuïc y Gran Via, visitats per 2,5 milions de persones. La seva activitat firal, amb més de 30.000 empreses expositores directes i representades, té un impacte econòmic anual de més de 2.600 milions d’euros i 40.000 llocs de treball a Barcelona i la seva àrea d’influència.
Segons les dades de The Global Association of the Exhibition Industry, el 2018 es van organitzar un total de 32.000 fires arreu del món, que van ser visitades per 303 milions de persones. Aquests esdeveniments van comptar amb 4,5 milions d’expositors i van crear 3,2 milions de lloc de treball directes i indirectes. A més, el producte interior brut generat pel sector firal el 2018 va ascendir a 167 mil milions d’euros.
Barcelona, 5 de juny de 2019