Fira de Barcelona registra una intensa activitat amb 39 salons i congressos en la primera meitat de 2015

Els recintes de Montjuïc i Gran Via han acollit en la primera meitat de l’any 39 salons i congressos, entre ells grans esdeveniments de referència internacional, als quals se suma la creixent presència de Fira de Barcelona a l’exterior. Es posa així de relleu la intensa activitat desenvolupada per la institució, que en el conjunt de l’any preveu celebrar més de 60 certàmens i una cinquantena d’actes corporatius contribuint d’aquesta manera a dinamitzar l’economia i generar ocupació, com s’ha posat de manifest durant la reunió d’avui del Consell General, que així mateix ha valorat molt positivament la continuïtat de Barcelona com a Mobile World Capital.

El Consell, presidit per primera vegada per la nova alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha destacat l’important paper econòmic i social que exerceix la institució i ha mostrat la seva satisfacció per la renovació fins al 2023 de Barcelona com a Mobile World Capital i, en conseqüència, seu del Mobile World Congress, la major trobada mundial de les comunicacions mòbils que cada any té lloc als recintes de Gran Via i Montjuïc. Així mateix ha aprovat els comptes de 2014, any en què finalment s’han obtingut uns ingressos de 152,6 milions d’euros, amb un increment de gairebé el 30% respecte a 2013 i del 32% en relació a 2012, exercici comparable per raons de calendari firal. L’Ebidta va ser de 19,8 milions, molt superior als 11 milions registrats en els dos anys anteriors.

Uns resultats històrics que com ha reiterat el president del Consell d’Administració de Fira de Barcelona, Josep Lluís Bonet, poden considerar-se “d’excepcionals”, ja que són fruit de la combinació de diversos factors registrats el 2014 com la millora dels salons organitzats per Fira, la celebració de grans esdeveniments internacionals i, sobretot, la important concentració de congressos corporatius de caràcter mèdic i tecnològic. També hi ha contribuït l’estratègia de la institució en favor de la innovació en els salons, l’expansió internacional i la diversificació de l’activitat ampliant la cartera de serveis.

Importants salons professionals
Així mateix, el Consell General ha valorat la bona marxa de l’exercici 2015, en què se superaran de forma significativa les previsions inicials. Durant la primera meitat de l’any han tingut lloc als recintes de Fira grans salons i esdeveniments professionals, molts d’ells de referència internacional, com el Mobile World Congress, Saló de l’Automòbil, Hispack i Bta., Barcelona Bridal Week, Graphispag, Beyond Building Barcelona-Construmat, Tissue World, Denim Première Vision, Carbon Expo o Free From Food, així com altres trobades corporatives de l’àmbit tecnològic com la de Hewlett Packard ETTS Summer.

En el calendari del segon semestre figuren també importants esdeveniments professionals com Smart City Expo World Congress, Piscina & Wellness Barcelona, Saló Nàutic, BcnRail, IBTM World o Pharmaprocess. Entre les novetats, el proper mes de setembre se celebrarà IoT Solutions World Congress, el primer congrés mundial sobre les aplicacions industrials de l’Internet de les Coses que organitza Fira de Barcelona. Els recintes firals també acolliran rellevants congressos mèdics com els organitzats per la Societat Europea de Cirurgians Refractius i de Cataractes, l’Associació Europea de Gastroenterologia o la Societat Europea d’Endocrinologia Pediàtrica, així com esdeveniments tecnològics com VMworld Europe o el de les companyies Microsoft i SAP.

Fira de Barcelona ha donat aquest any un impuls a l’estratègia internacional que ve desenvolupant en els últims anys per potenciar la seva presència a l’exterior i, sobretot, per donar suport a la internacionalització i a generar noves oportunitats de negoci per a les empreses que participen en els seus salons.

Durant la primera meitat de 2015 s’han celebrat les edicions de l’Smart City Expo a Mont-real i Kyoto, els salons de l’Automòbil i Joieria de Qatar i d’Alimentaria Mèxic. Així mateix, la institució ha guanyat el concurs per gestionar, juntament amb l’operador Elan Qatar, el nou recinte firal de l’Orient Mitjà, Doha Exhibition and Convention Center, i també ha signat un conveni amb el govern de Cuba, a través del Grupo Empresarial Palco, que gestiona els dos recintes firals del país, per definir la planificació i organització de salons especialitzats. Una destacada activitat que tindrà continuïtat en els propers mesos, així com l’aposta de la institució per la innovació, el coneixement i la generació de riquesa i benestar.

Barcelona, 15 de juliol de 2015