Fira de Barcelona llança un fòrum sobre el futur de l’alimentació, el turisme i la gastronomia

Amb l’objectiu de contribuir en la recuperació de el sector en el context actual, Fira de Barcelona organitzarà el 28 i 29 de setembre FHG Forum (Food & Hospitality, Tourism and Gastronomy Forum). Un congrés que tindrà un format híbrid, virtual i presencial, en què destacats ponents i empreses abordaran aspectes crucials dels sectors representats en salons com Alimentaria, Hostelco i Fòrum Gastronòmic Barcelona.

FHG Forum, que es celebrarà al Palau de Congressos de Fira de Barcelona, es dividirà en tres blocs temàtics: Restauració, Foodservice i Producció agroalimentària; Hostaleria, Col·lectivitats i Turisme; i Retail, Gran Distribució Alimentària i Cadena de Valor. D’aquesta manera, a través de conferències, xerrades i taules rodones es convertirà en un dels principals espai de retrobament, debat i reflexió per a la indústria representada en els salons Alimentaria, Hostelco i Fòrum Gastronòmic.

Ferran Adrià (president de elBullifoundation), Joan Roca (Celler de Can Roca), Nandu Jubany (Can Jubany) i Artur Martínez (Aürt) són ja alguns dels xefs confirmats en aquest congrés en el qual, sota el lema “Repensar el futur”, s’abordaran els reptes immediats de la indústria alimentària en la conjuntura actual amb l’objectiu de facilitar la recuperació de el sector.

Al costat d’ells, també intervindran reconeguts experts com l’economista Marc Vidal, que tractarà la necessitat de la transformació digital dels negocis per augmentar les vendes, i el professor de l’IESE José Luis Nueno.

Per la seva banda, l’Associació de Fabricants i Distribuïdors AECOC presentarà les noves tendències dels consumidors en l’era post COVID des del punt de vista de la distribució, i plantejarà debats com el de la sostenibilitat de el comerç en línia i els nous reptes de la cadena de valor de la indústria alimentària davant la “nova normalitat”.

Així mateix, està prevista la participació de representants del Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme i d’entitats com la Federació Espanyola d’Associacions de Fabricants de Maquinària per a Hostaleria, Col·lectivitats i Indústries Afins (FELAC), la Confederació Espanyola d’Hotels i Allotjaments Turístics (CEHAT ), la Confederació Espanyola d’hostaleria d’Espanya (CEHO) o la patronal d’empreses de restauració col·lectiva Food Service Espanya, que abordaran escenaris de futur per al turisme i l’hostaleria.

En aquest sentit, BTravel, el saló de turisme de Fira de Barcelona, ​​coordinarà una taula rodona sobre el sector turístic amb la presència de destacats líders sectorials.

Per al director del FHG Fòrum, Josep Alcaraz, “serà un esdeveniment important, perquè presentarà, en aquests moments d’incertesa, una plataforma sòlida on el sector pot retrobar-se, conèixer casos d’èxit per afrontar la situació actual i descobrir eines amb què rellançar les seves negocis“.

Amb aquesta finalitat, es realitzaran trobades de negocis entre compradors convidats i empreses participants. “Fomentar les reunions de negoci i la presentació de ponents de primer nivell en un esdeveniment híbrid d’abast global ens permet seguir mantenint els senyals d’identitat d’Alimentaria, Hostelco i Fòrum Gastronòmic: la internacionalització, la innovació i el negoci, posicionant-nos com el punt de suport de referència perquè el sector torni a mirar cap endavant“, afegeix el director general d’Alimentaria Exhibitions, J. Antoni Valls

Presencial i virtual
El nou esdeveniment tindrà un format híbrid (presencial i virtual) perquè la indústria, la distribució, el retail, l’agricultura, el comerç de proximitat, la restauració, l’hoteleria, les col·lectivitats, el foodservice, les empreses de tecnologia i serveis, les entitats i les associacions i institucions sectorials puguin participar activament i amb les màximes facilitats i condicions de seguretat.

Així, FHG Forum combinarà una part presencial en què els assistents podran acudir a les diverses sessions programades durant les dues jornades, amb una plataforma virtual que retransmetrà per streaming totes les conferències amb traducció simultània per aconseguir un major abast.

L’esdeveniment comptarà amb el protocol antiCovid que Fira de Barcelona ha elaborat en col·laboració amb la consultora especialitzada en gestió de riscos Aon i l’assessorament de l’Hospital Clínic de Barcelona per tal d’oferir les màximes garanties de seguretat per a treballadors, organitzadors, expositors, visitants i proveïdors.

Barcelona, 30 de juliol de 2020

Susana Santamaria / David León