Fira de Barcelona acull CPhI Worldwide, la fira del sector farmacèutic més important del món

La fira líder de la indústria farmacèutica ha escollit Fira de Barcelona per celebrar la seva convocatòria mundial de 2016. Del 4 al 6 d’octubre CPhI Worldwide, organitzada per UBM EMEA, reuneix 2.500 empreses expositores de 150 països, ocupant tot el recinte de Gran Via, i espera rebre 37.000 professionals.
CPhl Worldwide és la trobada internacional de referència per al sector farmacèutic i químic amb la presència de directius i alts càrrecs de les 50 majors companyies del món. Durant tres dies, presenta en els vuit pavellons del recinte de Gran Via les últimes novetats en ingredients, excipients, productes químics, serveis, equips, maquinària, tecnologia i solucions per a la manipulació i embalatge de medicaments.
El saló, així mateix, ha creat nous espais dedicats a l’externalització de serveis farmacèutics i logístics (ICSE); el packaging (Innopack); les tecnologies i empreses d’anàlisi instrumental, mesurament, proves de laboratori i control de qualitat (P-MEC Europe); i tots els aspectes de la cadena de subministrament i l’atorgament de llicències (Finished Dose Formulation).
A més de la zona d’exposició, CPhI Worldwide compta amb un destacat programa congressual, en el qual hi participen més de 120 ponents de primer nivell. En aquesta edició, la innovació, els serveis contractuals i el pacient són alguns dels temes que centren les sessions.
Noves oportunitats de negoci
Després d’haver-se celebrat en quatre ocasions a Madrid durant l’última dècada, els organitzadors de CPhI Worldwide han escollit Barcelona com a seu aquest any de la convocatòria mundial d’aquest esdeveniment que, a més, té edicions específiques a Corea, la Xina, l’Índia, Japó, el sud-est asiàtic, Istanbul, Rússia i els Estats Units.
La seva arribada a Fira de Barcelona reforça l’estratègia de la institució d’atreure grans certàmens internacionals i suposa, així mateix, una oportunitat de negoci per a les empreses farmacèutiques del territori, així com per a la ciutat, ja que els organitzadors estimen que l’esdeveniment tindrà un impacte econòmic de 150 milions d’euros.
Per a Chris Kilbee, director de Pharma Group d’UBM EMEA, “Barcelona s’ha convertit en un nou pol d’innovació, amb una pròspera indústria biotecnològica i amb un destacat pla d’inversió en R+D+i, de manera que acollir aquest esdeveniment és, sens dubte, un nou i gran pas en el desenvolupament que s’està produint en aquest camp tant a la ciutat com a Catalunya”.
Espanya és el cinquè mercat farmacèutic més important d’Europa: el sector representa el 1,4% del PIB del país i crea prop de 37.000 llocs de treball. Gairebé la meitat de la inversió en R+D+i (47%) i més del 20% de les empreses biotecnològiques espanyoles es concentren a Barcelona i la seva àrea d’influència.
Barcelona, 26 de setembre de 2016