El transport urbà i interurbà intel·ligent serà el protagonista de l’Smart Mobility World Congress

La propera edició de Smart City Expo World Congress (SCEWC), el principal esdeveniment internacional sobre ciutats intel·ligents, que se celebrarà del 14 a 16 de novembre al recinte de Gran Via de Fira Barcelona acollirà el primer Smart Mobility World Congress, una cimera sobre transport intel·ligent que neix de la fusió de BcnRail, el saló de la indústria ferroviària de Fira de Barcelona, ​​i de la vertical de mobilitat del propi SCEWC. El certamen tindrà periodicitat anual i abordarà els avenços més innovadors en mobilitat urbana i interurbana.

El Smart Mobility World Congress tindrà un espai propi dins de SCEWC en què s’agruparan les empreses dedicades a l’àmbit de la mobilitat i també disposarà d’un auditori propi que acollirà les ponències sobre transport, l’Smart Mobility Hub. A més, amb la voluntat de donar-li un paper rellevant al sector ferroviari, la cita també acollirà el congrés d’Alamys, l’Associació Llatinoamericana de Metros i Subterranis.

El nou esdeveniment tindrà com a president el director general de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i actual vicepresident de la Unió Internacional del Transport Públic (UITP), Pere Calvet. Calvet ha assegurat que “el nou esdeveniment cobrirà un espai de clau en el desenvolupament de les ciutats del futur abordant un dels seus principals reptes, la mobilitat dels ciutadans. Pretenem abordar la mobilitat urbana i interurbana d’una manera innovadora i integradora que permeti trobar solucions als reptes de futur des d’una perspectiva multimodal i intel·ligent. Cada tipus de transport ha de jugar un paper si volem trobar respostes a les preguntes que ens planteja un panorama urbà cada vegada més poblat i Smart Mobility World Congress serà una eina clau en aquest afany“.

Pere Calvet és enginyer de Camins, Canals i Ports, amb 25 anys d’experiència professional en el sector ferroviari. Des de 2011 és director general de FGC i amb anterioritat havia estat director general tècnic d’Infraestructures Ferroviàries de Catalunya (Ifercat). A més, forma part de diferents organismes nacionals i internacionals de l’àmbit del transport com són l’Autoritat del Transport Metropolità de Barcelona (ATM), ATUC (Associació d’empreses gestores dels Transports Urbans Col·lectius) i des de l’any 2013 és president de la divisió de metres i vicepresident mundial de la UITP.

Cimera urbana internacional
La celebració conjunta de Smart Mobility World Congress i SCEWC crearà una plataforma única de coneixement urbà. En la seva l’última edició celebrada el 2016, SCEWC va reunir 600 ciutats i 16.688 visitants – un 30% més que el 2015 – el 55% d’ells internacionals, trencant així tots els registres de l’esdeveniment. Els assistents van poder compartir experiències, descobrir les últimes solucions mostrades pels 591 expositors i aprendre dels 420 experts que van participar en el congrés. L’esdeveniment es va centrar en les estratègies i eines disponibles per a fomentar l’apoderament dels ciutadans i la seva major implicació i participació en els processos i el disseny municipal.

Barcelona, 3 d’abril de 2017