El terror i l’apocalipsi zombi envaeixen NiceOne Barcelona

La propera edició de NiceOne Barcelona (N1B), el saló d’entreteniment digital organitzat per Fira de Barcelona del 28 de novembre a l’1 de desembre, tindrà com a gran protagonista el gènere de terror. I és que les principals novetats seran dues experiències immersives que situaran els visitants a bord d’un vaixell fantasma desaparegut fa més de 70 anys i en una ciutat postapocalíptica presa pels zombis. El saló també incorpora per primera vegada els techonosports, una nova modalitat de videojoc que combina la realitat virtual i augmentada amb els eSports.

La nova edició de NiceOne Barcelona vol anar més enllà de les pantalles i les consoles i convertir els aficionats a l’entreteniment digital en els protagonistes de l’acció a través de dues experiències immersives que els traslladaran a dos escenaris de l’imaginari gamer: el terror i l’univers zombi.

La primera els situarà a l’Ourang Medan, el vaixell holandès que va desaparèixer misteriosament fa més de 70 anys a Indonèsia sense deixar cap tipus de rastre. Man of Medan: An Immersive Experience, que s’inspira en el videojoc de terror de Bandai Namco Entertainment, recrearà el famós buc en un espai de més de 200m², on través de vuit espais diferents, els participants hauran d’escapar de l’embarcació i de les criatures que l’habiten.

D’altra banda, els aficionats a l’univers zombi tindran l’oportunitat de viure en primera persona les sensacions de ser en una ciutat destruïda pels morts vivents i experimentar allò que tantes vegades han vist en pel·lícules, sèries i videojocs. A la Zombie Shotter Experience, que arriba al saló de la mà de RAW Organic Sport Drink, els participants hauran de fugir de la ciutat equipats amb armes laser tag – amb l’última tecnologia laser combat .

Una altra de les experiències de temàtica zombi que proposarà NiceOne Barcelona serà Zombie Station, un videojoc de realitat virtual de Digital Legends i Neo Coliseum ambientat en una estació de metro assaltada per cossos sense ànima.

Technosports, per primera vegada a N1B

Una altra de les novetats d’aquesta edició serà un espai dedicat als Technosports, una disciplina que combina els eSports i la realitat virtual i augmentada que està atraient un gran número d’aficionats arreu del món.

Entre les diferents propostes destaca Hado, un nou esport per equips que arriba per primera vegada a Espanya de la mà de Vodafone yu barrejant esport, acció i estratègia en un combat immersiu on s’enfrontaran equips de tres jugadors amb varies opcions d’atac i defensa, boles de foc i escuts virtuals per tal d’aconseguir la victòria. L’activitat estarà oberta a tots els visitants però els clients de Vodafone yu i Vodafone hi podran accedir a través d’una tirolina situada a 7 metres d’alçada.

De la seva banda, Red Helmet, portarà un joc cooperatiu per equips de fins a cinc persones que hauran de col·laborar per tal de vèncer els monstres que aniran apareixent; mentre que Visyon XR Cup presentarà Tower Tag, una competició de supervivència basada en els videojocs de shooting en què participaran 144 persones cada dia i només una podrà guanyar.

Un saló polièdric

NiceOne Barcelona, el festival d’entreteniment digital organitzat per Fira de Barcelona del 28 de novembre a l’1 de desembre als pavellons 4, 5 i 6 del Recinte Gran Via, ocuparà més de 60.000m² i comptarà amb la participació de 198 empreses expositores oferint més de 320 terminals de joc amb els títols més populars de la temporada, competicions d’eSports, mobile games, jocs clàssics, concursos de cosplay i una àrea professional, entre d’altres.

Folc Lecha
flecha@firabarcelona.com