El tercer Barcelona Games World impulsa els videojocs a traspassar la pantalla

El Barcelona Games World (BGW), el saló dedicat a la indústria dels videojocs organitzat per Fira Barcelona, celebra la seva tercera edició reunint a les grans marques del sector per a presentaran les seves principals novetats de l’any. Els aficionats als videojocs podran provar i experimentar més enllà dels comandaments, i de manera anticipada, alguns dels títols més esperats de la temporada que estaran a la certamen abans del seu llançament al mercat.

BGW tindrà lloc per primera al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona, entre el 29 de novembre i el 2 de desembre, acostant-se així a les dates nadalenques. El saló comptarà amb més de 194 marques expositores entre les quals figuren Bandai Namco, Capcom, Koch, Nintendo, PlayStation, Square Enix, Warner Bros Interactive i Xbox a més de firmes tecnològiques com Asus, HP Intel i HTC Vive, entre d’altres.

Entre les novetats que portaran les marques es troben jocs com The Kingdom Hearts III (Square Enix), Super Smash Bros Ultimate (Nintendo), Jump Force (Bandai Namco) i Days Gone (PlayStation) i títols tan populars com Forza Motorsport (Xbox), League of Legends (Riot Games), Fornite (Epic Games) o Mortal Kombat X (Warner).

El director de l’esdeveniment, Josep Antoni Llopart, ha assegurat que “en aquesta tercera edició, BGW fa un salt qualitatiu. Els gamers podran seguir gaudint de novetats de les principals marques, però a més podran viure experiències que van més enllà de la consola i que no es troben en cap altre saló del sector com un espai dedicat en exclusiva als mobile games, una àrea d’experimentació de jocs immersius de realitat virtual i augmentada, o un programa d’activitats inèdites com un escape room de Resident Evil 2 per a 100 persones. En aquesta edició del BGW els videojocs traspassaran la pantalla“.

Finals d’eSports
Un altre dels focus d’atenció del BGW seran les competicions d’eSports, com les finals de la Iberian Cup, que enguany celebra la seva primera edició. Aquest nou campionat ha reunit els millors equips de League of Legends d’Espanya i Portugal.La Iberian Cup, organitzada per Riot Games i la Liga de Videojuegos Profesional (LVP), trasllada la seva fase final a l’Arena del BGW, en la qual més de 1.700 espectadors assistiran als enfrontaments que consagraran al millor equip de League of Legends de la Península Ibèrica.

El BGW serà també el primer esdeveniment multitudinari dedicat als videojocs que porta el món dels eSports a les plataformes mòbils. La Barcelona Mobile Challenge acollirà durant els quatre dies del saló diferents tornejos open per trobar als millors jugadors d’èxits com Clash Royale, Arena of Valor, Hearthstone i Fornite.

Terror i partides a 50 metres d’alçada
Al marge de provar alguns dels títols que sortiran pròximament al mercat i assistir a les principals competicions de eSports, els visitants de l’BGW podran tenir una experiència integral que els permetrà gaudir d’alguns dels seus videojocs favorits en primera persona gràcies a un programa amb més de 80 activitats.

Una de les novetats será la celebració del primer gaming en alçada de la m`de Vodaafone #yuvertigo. Dissabte 1 de desembre, els visitantes del saló podran fer partides d’una selecció de jocs de Nintento Switch, suspesos a 50 metres d’altura i contra altres 21 jugadors.

El món post-apocalíptic de Resident Evil 2 serà el leitmotiv del Túnel del Terror i el Escape Room que s’instal·laran per primer cop al BGW de la mà de HorrorBox i Escape Barcelona. Els assistents del saló que s’endinsin al túnel hauran de sortejar els zombies del videojoc durant els 170 m2 que ocupa l’espai. El Escape Room de 988 m2 pujarà encara més les pulsacions amb un joc en el qual fins a 100 persones lluitaran simultàniament per sobreviure als carrers de Racoon City.

Un altre dels nous espais del saló serà la XR Zone, desenvolupat al costat de XRPitstop, amb 1.500 m2 d’exposició i més de 70 terminals dedicades a la extended reality (XR), amb propostes de joc immersius a través de realitat virtual (VR), realitat augmentada (AR ) i realitat mixta (MR). Aquest espai comptarà amb 8 àrees temàtiques amb les últimes novetats tecnològiques presentades en el mercat i que prometen revolucionar el sector en els propers anys. L’agenda d’activitats també comptarà amb clàssics, com els concerts temàtics dedicats a les bandes sonores dels videojocs més emblemàtics de la història, a càrrec de l’orquestra Games & Symphonies, o les competicions de Cosplay.

Homenatge a SEGA Mega Drive
BGW comptarà un any més amb RetroBarcelona, que celebrarà la seva sisena edició. Els visitants podran gaudir de més de 250 consoles retro, recreatives, ordinadors clàssics i arcades en un espai de més de 5.000 m2 d’exposició, a més de les competicions de videojocs històrics com Street Fighter II, Super Smash Bros o Mario Kart, entre d’altres . Aquesta edició retrà homenatge als 30 anys de Mega Drive, la consola més reeixida de SEGA en els ’90, amb una mostra dels jocs, accessoris i perifèrics més emblemàtics de la màquina de 16 bits, a més d’una exposició divulgativa.

L’homenatge a SEGA culminarà amb la conferència de Tom Kalinske, ex CEO de la companyia a Amèrica i principal responsable de la consolidació de la marca com a gran major del sector entre finals dels ’80 i principis dels ’90. L’altre convidat especial del BGW serà el compositor Akira Yamaoka, venerat pels gamers pel seu treball en la creació de les bandes sonores de videojocs com Silent Hill o Contra: Hard Corps. Tots dos convidats rebran el Premi Barcelona Games World a la trajectòria professional.

Trobades professionals
El BGW serà també una oportunitat de negoci per a les marques i els creadors emergents del sector. En aquesta edició, la fira aposta pel talent amb la celebració de la primera Games Startup Competition, organitzada en col·laboració amb GameBCN, i que reconeixerà als projectes més atractius en les categories Mobile games, Consola, PC i Virtual experiences. La cita d’enguany comptarà amb la participació de 90 start-ups, amb un 15% d’empreses internacionals que provenen de Canadà, Colòmbia, Estats Units, França, Holanda, Polònia i Regne Unit. D’altra banda, la Co-Op Business Zone reunirà més de 160 publishers, inversors i desenvolupadors amb entrevistes cara a cara de 30 minuts en què marques independents i startups buscaran inversió i partners amb els quals podin portar a terme els seus projectes.

D’aquesta manera, la tercera edició del BGW ampliarà la seva oferta per incloure noves zones de mobile gaming a la Barcelona Mobile Challenge, més competicions de eSports en espais com la LVP Arena, i reforçarà el seu paper com a trobada clau per als professionals del sector i cita obligada perquè els gamers descobreixin i juguin amb les principals novetats del mercat.

Barcelona, novembre 2018