El Saló Internacional del Caravaning torna a l’octubre amb més novetats i activitats

Del 12 al 21 d’octubre, al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona acollirà la 33a edició del Saló Internacional del Caravàning, l’esdeveniment de referència d’Espanya i un dels més importants al sud d’Europa, que comptarà amb més novetats i activitats. Després de la seva última edició, el 2016, el Saló Internacional del Caravàning tornarà a reunir a les empreses líders del sector en un certamen que, des de la seva primera edició el 1977, s’ha convertit en la més gran plataforma comercial i divulgativa d’un estil de turisme familiar en contacte amb la natura.

Organitzat per Fira de Barcelona amb la col·laboració de l’Associació Espanyola de la Indústria i Comerç del Caravàning (ASEICAR) i de GREMCAR, el Saló Internacional del Caravàning comptarà de nou amb la presència de tots els segments relacionats amb aquesta modalitat turística que presentaran les seves principals novetats i ofertes.
Així, els visitants podran conèixer de primera mà les primícies que presentin càmpings i fabricants de caravanes, autocaravanes, campers, cases de fusta, mòduls, remolcs botiga, accessoris o avancés així com associacions, entitats i proveïdors de càmpings.
El Saló Internacional del Caravaning, que se celebra cada dos anys, tindrà un ampli programa d’activitats amb l’objectiu d’atraure nous públics perquè així coneguin millor aquest estil de vida que permet viatjar en llibertat i en ple contacte amb el medi ambient.
El director del certamen, Josep Antoni Llopart, ha assenyalat que “l’edició de 2018 coincideix amb el pont del Pilar, la qual cosa farà possible que milers d’aficionats del turisme a l’aire lliure puguin visitar el saló, el seu saló, que porta més de 30 anys fomentant la pràctica del càmping i el caravaning a Espanya”.
En aquest sentit, el Saló Internacional del Caravàning té previst habilitar un pàrquing de caravanes i autocaravanes per facilitar la visita tant a Barcelona com al certamen dels visitants que arribin a bord dels seus propis vehicles.
Malgrat que els seus inicis es remunten als anys 60, la primera convocatòria d’un certamen dedicat al caravàning va tenir lloc el 1977 en el marc del Saló Nàutic. No obstant, la primera edició del Saló Internacional del Caravaning en el format actual es va celebrar el 1989, inici d’una trajectòria que el consolidat en el gran esdeveniment firal del sector no només d’Espanya sinó de tot el sud d’Europa.
Barcelona, 8 de febrer de 2018