Clima d’optimisme al tancament de la 12ena edició de Piscina & Wellness Barcelona

Piscina & Wellness Barcelona clausura aquesta tarda la seva dotzena edició amb sensacions molt positives, demostrant que la recuperació s’està afermat en el sector i que la demanda en el mercat espanyol es reactiva. Els expositors destaquen el dinamisme i l’atmosfera optimista en què s’ha desenvolupat la fira, així com l’augment de professionals que han acudit al saló amb projectes concrets.
Al tancament d’aquesta edició, ia falta de les xifres definitives, Piscina & Wellness Barcelona preveu arribar als 12.000 de visitants, un 12% per sobre de les expectatives inicials. El 42% dels professionals registrats són internacionals, de fins a 76 països, principalment de França, Itàlia, Portugal i Alemanya. Així mateix, en les trobades de negocis coordinades pel saló han participat compradors d’Israel, Kazakhstan, Hongria, Argentina, Mèxic, Marroc, Brasil, entre altres.
Bona valoració també entre els assistents, que subratllen el major nombre de novetats i l’increment de l’oferta expositiva, conformada per 287 expositors directes (un 13% més que el 2013) i 450 empreses representades. Aquest any, s’ha constatat l’assistència de més professionals procedents de sectors relacionats amb les instal•lacions esportives i els establiments turístics, així com un major interès per l’àmbit del wellness.
Enfocament de futur: Oci i benestar
El president del Comitè Organitzador de Piscina & Wellness Barcelona, Eloi Planes, s’ha mostrat satisfet amb el desenvolupament de la fira. “Aquesta edició confirma la recuperació i posa les bases per continuar creixent en dos àmbits en expansió com el wellness i les instal•lacions aquàtiques”, assegura Planes, qui pronostica que les innovadores solucions i equipaments que ofereix el sector de la piscina “tindran cada vegada més aplicació en negocis relacionats amb la salut, el benestar, el turisme i l’oci “.
Precisament, el wellness ha estat el gran protagonista d’aquesta edició. Com a concepte no només s’ha incorporat al nom del saló, sinó que ha guanyat presència en el nombre d’expositors d’aquest àmbit (un 25% més que el 2013) i en les activitats. En aquest sentit, l’espai estrella ha estat el “Wellness Experience”, on s’ha recreat un centre de benestar equipat a l’última per una vintena d’empreses col•laboradores que incloïa una piscina activa, spas, sauna i diferents cabines de tractament.
En relació a aquest espai, el director del saló, Josep Jonàs, ha assegurat que s’ha complert l’objectiu de “crear un ambient perfectament equipat i capaç de donar una visió completa de com ha de ser un centre wellness d’alt nivell”. Jonàs s’ha referit a l’interès que ha despertat aquesta àrea entre arquitectes, propietaris d’hotels i d’altres establiments turístics, perfils que han aprofitat les sessions gratuïtes de consultoria que s’han ofert.
Així mateix, al Wellness & Spa Event, un fòrum internacional de conferències sobre tendències i oportunitats en la indústria del benestar, han assistit mig miler de persones. A les sessions han participat una trentena d’experts com Jeremy Mc Carthy, director mundial dels spas del grup d’hotels Mandarín Oriental. Tots els ponents han coincidit en reconèixer un canvi essencial en el concepte de benestar, que segons afirma Mc Carthy “ja no es pot resumir només en ‘dieta i exercici”, sinó que inclou nous aspectes com la necessitat de descansar i recuperar-se i de trobar equilibri emocional “. Aquest congrés sobre wellness, que adquirirà periodicitat anual en 2016, també ha explorat les sinergies entre el benestar, el turisme i la salut.
També l’apartat de les instal•lacions aquàtiques ha vist incrementada la seva presència en aquesta edició. Com a activitat complementària a aquest àmbit s’ha celebrat un simposi sobre normativa de seguretat, disseny i gestió de parcs aquàtics en el que han participat una cinquantena de persones.
Més innovació
Com és habitual, el sector de piscina -pública i residencial- ha constituït el gruix de l’oferta del saló. Les principals solucions i equipaments aportats han estat molt dirigits al mercat de la rehabilitació i reposició, ja que Espanya és el segon mercat d’Europa en nombre de piscines amb un parc de 1,16 milions d’unitats. En aquesta edició s’han presentat nombroses novetats, que s’han exhibit i explicat a la Innovation Zone, i que evidencien les grans tendències del sector: l’automatització i connectivitat; la sostenibilitat; i la provisió d’experiències relacionades amb la salut i el benestar. En la mateixa àrea s’han mostrat alguns exemples de l’Internet of Things aplicat al món de la piscina.
Així mateix, en el marc de Piscina & Wellness Barcelona s’han lliurat els premis del saló en un gran acte sectorial celebrat al Palau de Pedralbes i presidit pel conseller d’Empresa i Ocupació en funcions, Felip Puig, que també va inaugurar el saló. El producte més innovador d’aquest any ha estat un kit que detecta la presència de legionel•la en només una hora, i el més sostenible, 1 ecoeficient sistema de microfiltració ceràmica, que redueix el consum d’aigua, desinfectant i consum elèctric. A més, es van reconèixer diversos projectes d’obra: la piscina municipal rehabilitada de Santa Perpètua de Mogoda (Barcelona), la nova piscina municipal coberta de Constantina a Sevilla; les dues piscines de la residència unifamiliar Casa Sardinera a Xàbia (Alacant), i el centre wellness d’alta muntanya Monterosa Terme a la província d’Aosta (Itàlia). En la mateixa cerimònia es van concedir els Premis que concedeix EUSA, la Unió Europea d’Associacions d’Empreses de Piscina i Spa.
La propera edició de Piscina & Wellness Barcelona, organitzat per Fira de Barcelona en col•laboració amb l’Associació Espanyola de Professionals del Sector Piscines (ASOFAP), se celebrarà a l’octubre de 2017.
Barcelona, 16 d’octubre 2015