Piscina & Wellness Barcelona se submergeix en la connectivitat, la sostenibilitat i la innovació

Piscina & Wellness Barcelona celebra el seu 25 aniversari amb una aposta renovada per la innovació, la sostenibilitat i la internacionalització, els tres vectors que han marcat tota la seva trajectòria. Així, en la seva pròxima cita, mostrarà les últimes solucions tecnològiques i serveis de la ‘piscina intel·ligent, connectada i ecoeficient’, a més d’oferir una visió global de les piscines per a usos residencial i públic, instal·lacions aquàtiques, i una gran mostra d’equipament per wellness, spa i fitness.

Organitzat per Fira de Barcelona en col·laboració amb l’Associació Espanyola de Professionals del Sector Piscines (ASOFAP), Piscina & Wellness Barcelona reunirà, del 15 al 18 d’octubre al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona, ​​a més de 350 expositors de 25 països ja més de 500 marques en 35.000 m2 bruts d’exposició, fet que suposa un increment del 12% en nombre d’estands i en superfície ocupada respecte a l’anterior convocatòria, celebrada el 2017.

El saló posa, més que mai, l’accent en la innovació i mostrarà les últimes novetats en producte, tecnologies i solucions eco-eficients que milloren la sostenibilitat, el control i automatització del manteniment a distància i, sobretot, l’experiència d’ús de les piscines.

El president del comitè organitzador del saló i president executiu de Fluidra, Eloi Planes, explica: “conceptes com salut, esport, benestar, connectivitat i cura del medi ambient estan revolucionant el món de la piscina”. Per Plans “el creixement del mercat passa per la incorporació de productes innovadors i d’alta qualitat, així com serveis d’alt valor afegit a les instal·lacions aquàtiques“. En aquest sentit, Piscina & Wellness Barcelona resulta el millor escenari per conèixer les tendències que vénen i com aplicar-les tant en noves instal·lacions com en altres ja existents.

Marcada internacionalitat

Els principals líders del mercat com Fluidra, Espa, Pentair, Zodiac, BS Pool, Emaux, Renolit, QP Grup, Ercros, Rosa Gres, Hayward, Abrisud, Construccions Esportives Comtal, Aquavia, Inbeca, Thomas Wellness Group, Action Park, Whirlcare oTechnogym seran presents a la fira que ocuparà dos pavellons del recinte de Gran Via. Paral·lelament, el saló torna a assolir un alt índex d’internacionalitat, una de les seves grans senyals d’identitat, amb un 58% dels seus expositors procedents de l’exterior.

Així, després d’Espanya, el país que aporta més empreses és la Xina, seguit de França, EUA, Països Baixos, Portugal i Itàlia. Per la dimensió del parc de piscines -el segon d’Europa i el quart del món-, el mercat espanyol ofereix interessants oportunitats de negoci per a la rehabilitació, manteniment i equipament de les instal·lacions aquàtiques residencials. També suposa un fort atractiu l’ascens de la demanda de productes i serveis per a piscina d’ús públic i instal·lacions aquàtiques recreatives, a més de per wellness i spa que està impulsant el sector turístic del país. Per tot això, les firmes internacionals consideren la fira un accés directe per contactar amb els principals agents de la demanda a Espanya.

Paral·lelament, Piscina & Wellness Barcelona aprofita la marcada internacionalitat de la seva oferta per atreure professionals de tot el món. Aquest poder de convocatòria a l’exterior (el 45% dels seus més de 13.000 visitants el 2017 van ser estrangers) contribueix especialment a promoure les exportacions espanyoles del sector tant a Europa com a Llatinoamèrica i l’àrea mediterrània, principals zones d’influència de la fira. Està prevista l’organització de trobades empresarials entre expositors i visitants estrangers a través de més de 130 reunions de negocis agendades amb “hosted buyers” -compradors convidats pel saló- de fins a 26 països. També es preveu l’assistència de 300 compradors amb projectes concrets del mercat nacional lligats principalment al sector hoteler i turístic.

Després de l’èxit de la passada edició, Piscina & Wellness Barcelona celebrarà, així mateix, la segona trobada entre empreses i professionals de Llatinoamèrica i Europa per intercanviar coneixements i contactes de negoci. Hi assistiran arquitectes, dissenyadors, desenvolupadors, inversors turístics i operadors hotelers de diversos països llatinoamericans i del Carib, que constitueixen unes de les principals zones d’inversió hotelera de luxe al món i de major creixement de la indústria del wellness.

Innovació i coneixement, claus de desenvolupament

Per compartir experiències i informació i visualitzar la innovació que mou el sector, el saló habilitarà la ‘Innovation Zone’, un espai on s’exposaran els productes més nous de la fira així com els guanyadors dels Premis Piscina & Wellness 2019. També hi haurà la mostra “IOT Smart Water” amb solucions digitals aplicades al control i manteniment de la piscina, una àrea d’assessorament en internacionalització i finançament per a empreses, i la Startup.font on una desena d’empreses de base tecnològica donaran a conèixer els seus projectes i conceptes de negoci lligats a l’aigua i el benestar i participaran en trobades amb inversors de la xarxa Keiretsu Forum.

Així mateix, per tercera edició consecutiva es tornarà a recrear l’espai Wellness Experience, un complet centre de benestar que permetrà veure els sistemes tècnics necessaris per al seu funcionament, fer consultes a experts i conèixer les últimes tendències en disseny, equipament i tecnologia, així com serveis i tractaments a oferir. El saló serà el marc, a més, de les Jornades Professionals Wellness Experience, en què participaran com a ponents més de 20 experts, i diversos microtallers i demostracions de teràpies aquàtiques com H2O Mindfulness, Ioga Termal, Aqua Elastic, Ai-Chi o Bahiku.

Piscina & Wellness Barcelona acollirà, a més, diferents jornades entre les quals destaca el IV Simposi d’Oci Aquàtic en el qual es debatran qüestions relacionades amb la seguretat i la gestió de piscines i instal·lacions recreatives en hotels, càmpings i complexos de vacances. També hi haurà un cicle de conferències dedicades a les piscines d’ús públic i centres esportius, un seminari organitzat per la Fitness Management School centrat en la recerca de l’equilibri entre humanització i tecnologia, i diverses jornades relacionades amb la digitalització, la sostenibilitat i la direcció hotelera , que comptaran amb la participació del Cercle Internacional de Directors d’Hotel (CIDH), entre altres temes.

L’edició del 25 aniversari
Per commemorar els seus 25 anys acompanyant al sector espanyol de la piscina en la seva evolució i creixement, Piscina & Wellness Barcelona ha preparat una exposició fotogràfica amb imatges de les diferents edicions celebrades i dels productes guanyadors dels Premis 2019 que convoca el saló. Així mateix, com a acte central de l’efemèride el dia 15 d’octubre se celebrarà un esdeveniment al recinte de Gran Via per lliurar els Premis d’aquest any, seguida d’una Festa que congregarà a les principals empreses i professionals del sector.

Piscina & Wellness Barcelona coincidirà en dates i recinte amb la celebració del Saló Internacional del Caravàning.

Barcelona, 3 d’octubre de 2019

Imatges Piscina & Wellness Barcelona (edició 2018)

Dossier de premsa disponible aquí

Gloria Dilluvio / Maria Dolores Herranz