Smart Mobility Congress marca el camí cap a la mobilitat del demà

Smart Mobility Congress (SMC), el saló i congrés organitzat per Fira de Barcelona sobre mobilitat urbana i interurbana intel·ligent, celebrarà la seva tercera edició del 19 al 21 de novembre sota el lema Leading the Way. El 2019 reunirà un centenar d’empreses expositores i se celebrarà juntament amb Smart City Expo World Congress, la principal cimera internacional de ciutats i solucions urbanes intel·ligents. La conferència de tres dies de durada vol impulsar el desenvolupament de noves solucions i estratègies per abordar els reptes de mobilitat als quals s’enfronten ciutats de tot el món.

El programa congressual s’estructurarà en cinc eixos temàtics -Intelligent Transport Infrastructures, Mobility of Tomorrow, Shared Mobility, Sustainable Mobility, Seamless Transportation i Public Transport- i analitzarà temes clau com Sistemes de Transport Intel·ligent, vehicles autònoms, mobilitat aèria, vehicles connectats, Maas (Mobility as a Service), MoD (Mobility on Demand), micromobilitat, transport multimodal, plans de mobilitat integrada i transport públic, entre molts d’altres.

Per abordar aquests temes i aprofitar les oportunitats que ofereix el futur, el Congrés comptarà amb experts de fama mundial com Jeanette Sadik-Khan, responsable de Transportation a Bloomberg Associates; François Bausch, ministre de Mobilitat i Obres públiques de Luxemburg; Abigail Binay, alcaldessa de Makati (Filipines); Martha Thorne, degana de la IE School d’Arquitectura i Disseny; Mar Alarcón, fundadora i CEO de SocialCar; Jacob Bangsgaard, CEO d’ERTICO i president de la Maas Alliance; i Shuhei Okuno, director general adjunt de Canvi climàtic de Yokohama (Japó).

Pere Calvet, president de Smart Mobility Congress, ha assegurat que ” Barcelona torna a ser el centre de la mobilitat intel·ligent amb la nova edició de Smart Mobility World Congress. I ho és perquè Barcelona ha estat una ciutat innovadora en el desenvolupament d’aquest concepte de mobilitat més eficient, sostenible i respectuosa amb el medi ambient i amb un paper essencial del transport públic, connectat i compartit com a part fonamental del que ha de ser una smart city”.

El director de Smart Mobility Congress, Ugo Valenti, has afirmat que “la mobilitat és sens dubte un dels temes clau als quals s’enfronten les ciutats. Els ponents que hem reunit per a aquest any juntament amb la llista d’empreses expositores fan del nostre esdeveniment un hub internacional de coneixement en aquest camp. El nostre objectiu és ajudar a ciutats i països a desenvolupar noves estratègies de mobilitat per dissenyar sistemes de transport més sostenibles que siguin capaços de cobrir les necessitats de tots els ciutadans. Estem convençuts que l’esdeveniment ofereix el millor conjunt d’eines disponibles i que continuarà creixent en els propers anys”.

Pistes de proves per a nous vehícles

En la seva tercera edició, SMC constarà de dues àrees de test drive diferents per provar nous vehicles. El pavelló 1 del recinte de Gran Via de Fira de Barcelona acollirà un circuit interior per a modalitats de micromobilitat elèctrica com bicicletes o patinets, mentre que els vehicles autònoms de les diferents empreses expositores realitzaran demostracions en un circuit exterior situat entre el pavelló 1 i el pavelló 2, on se celebra Smart City Expo World Congress 2019.

Barcelona, 7 d’octubre de 2019