FHG Forum tanca amb èxit una edició marcada per la necessitat de repensar el futur

Després de dos dies d’intensa activitat programàtica, FHG Forum (Food & Hospitality, Tourism and Gastronomy Forum) tanca una edició en què grans xefs, experts i professionals de les indústries alimentària, gastronòmica i turística han debatut sobre la seva situació i els principals reptes de futur en la conjuntura actual. En aquest esdeveniment, amb un format presencial complementat per la participació digital, han tingut lloc més d’una trentena de conferències, debats i taules rodones, amb la participació de més de 20 ponents.

FHG Forum s’ha clausurat aquesta tarda amb un seguiment de més de 1.300 professionals, 584 de forma presencial, amb totes les mesures de prevenció i seguretat, i 751 usuaris únics en línia. L’esdeveniment organitzat per Fira de Barcelona i Alimentaria Exhibitions, que ha tingut lloc al Palau de Congressos de Barcelona, ​​ha posat de manifest la necessitat de les empreses alimentàries, hostaleres, turístiques i gastronòmiques de retrobar-se, compartir coneixement i trobar solucions per a la recuperació econòmica i la reformulació dels seus negocis. “Repensar el futur” ha estat el lema aglutinador d’un programa del qual els temes més seguits han estat els relacionats amb la transformació digital dels negocis i amb la gestió eficient de l’empresa hotelera.

Al costat de l’assistència presencial, la plataforma virtual, mitjançant la qual s’ha retransmès en streaming tot el fòrum, ha suposat un excel·lent complement per ampliar l’audiència real de l’esdeveniment – s’han connectat seguidors de 42 països- i les possibilitats de networking entre tots seus participants. Aquesta plataforma virutal romandrà oberta durant les pròximes setmanes per continuar facilitant espais de connexió entre els professionals acreditats.

El director de Alimentaria Exhibitions, Josep Antoni Valls, ha destacat “la importància d’haver pogut celebrar un nou esdeveniment presencial a Fira de Barcelona en les circumstàncies actuals, que juntament amb l’audiència digital ha tornat a reunir a professionals i decisors de sectors estratègics. Hem complert el nostre principal objectiu, que és donar suport i visibilitat a aquestes indústries i els seus professionals en el moment en que més ho necessiten”.

Gestió i rescat
Xefs com Ferran Adrià, president de elBullifoundation, Nandu Jubany (Grup Jubany) i Artur Martínez (Restaurant Aürt) han destacat la necessitat de formar els restauradors en gestió empresarial, esforçar-se més que mai, mantenir la il·lusió, buscar oportunitats, continuar innovant i han posat en valor un sector clau per a la recuperació econòmica de país.

Per la seva banda, els dirigents de les principals associacions hoteleres i turístiques d’Espanya han advertit de la necessitat que el govern de l´Estat implementi amb urgència mesures de rescat per a un sector que juntament amb l’alimentació i la gastronomia suposa el 25% del PIB espanyol i que en finalitzar l’any podria perdre entre 65.000 i 80.000 establiments, segons la patronal Hostaleria d’Espanya.

Així mateix, la distribució alimentària preveu consolidar el creixement del canal online que està experimentant des de l’inici de la pandèmia. En aquest sentit, AECOC projecta que la quota online d’alimentació a Europa passarà del 3,8% registrat el 2019 al 10% el 2025.

Barcelona, 29 de setembre de 2020

Susana Santamaria / David León