Congrés Internacional per a l’Estudi de la Diabetis

El recinte de Gran Via de Fira de Barcelona acull el congrés anual de l’Associació Europea per a l’Estudi de la Diabetis, un dels més importants del món en aquest àmbit. Espera reunir, del 23 al 27 de setembre, 20.000 participants.

La trobada inclou un destacat programa científic amb la participació d’experts de primer nivell. Durant cinc dies es presenten els últims avenços en prevenció, diagnòstic i tractament d’aquesta malaltia, que afecta gairebé 400 milions de persones al món i que es considera la principal malaltia endocrina del segle XX, segons l’Organització Mundial de la Salut (OMS).

A Espanya, s’estima que entre el 10% i el 15% de la població adulta pateix diabetis, segons fonts del Ministeri de Sanitat. Uns 29.000 nens menors de 15 anys tenen aquesta malaltia al nostre país i cada any la xifra augmenta en més de 1.000 casos nous, d’acord amb les dades de la Federació de Diabètics Espanyols (FEDE).

La celebració a Fira del Congrés Europeu per a l’Estudi de la Diabetis respon a l’estratègia de la institució d’atreure grans esdeveniments relacionats amb les ciències de la salut. Aquest any els congressos de caràcter mèdic reuniran als recintes de la institució al voltant de 49.000 professionals.

Barcelona, setembre de 2013