Bizbarcelona 2019 posa els negocis a treballar

Contribuir a fer realitat els projectes empresarials de les persones emprenedores i portar els negocis en funcionament a un nivell superior. Amb aquest objectiu es celebra del 12 al 13 de juny la novena edició de Bizbarcelona by Barcelona Activa que oferirà eines, formació i recursos a través de gairebé 200 activitats programades -entre conferències, presentacions, sessions d’assessorament i espais de networking- i una àrea comercial amb la participació de 70 expositors.

Sota el lema “Posem els negocis a treballar”, Bizbarcelona 2019 convoca a totes les persones emprenedores, startups, pimes i autònoms que conformen l’ecosistema empresarial de la ciutat a participar d’un esdeveniment referent i de demostrada eficàcia en el qual compartir idees i experiències, resoldre dubtes, ampliar la xarxa de contactes professionals i trobar recursos a mida.

En aquesta edició, Bizbarcelona -que es trasllada al Palau núm.8 del recinte de Montjuïc- estructura les seves activitats al voltant de tres blocs temàtics (Bàsics, Creixement i Tendències) en funció dels interessos i la fase en què es trobin els projectes empresarials dels visitants. Així mateix, el saló també compta amb una àrea d’exposició on participen les entitats i institucions promotores, a més d’empreses amb productes, serveis i recursos per a emprenedors, pimes i startups, així com l’espai Bizfranquicias on exposen consultores i ensenyes que busquen ampliar la seva xarxa comercial a Catalunya.

El director de Bizbarcelona, Aleix Planas, subratlla que “l’esdeveniment és l’essència de l’ecosistema emprenedor i empresarial de la ciutat, capaç de transmetre la innovació, l’actitud i els valors necessaris per impulsar i posar al dia els negocis”.

Tres eixos temàtics
Aquest any, sota l’epígraf Bàsics es concentraran totes les eines, serveis, tallers, conferències i activitats per a tothom qui vol materialitzar idees de negoci o cerca fórmules d’autoocupació.

Les ponències tractaran temes com els errors a evitar a l’hora d’emprendre; els passos per obrir una empresa en 48h; formes d’emprenedoria; ajudes fiscals; novetats legals per a autònoms; el coworking i la incubació d’empreses; l’emprenedoria social; o eines per a cooperatives, entre molts altres.

En el bloc dedicat al creixement empresarial, s’abordaran, per exemple, temes relacionats amb el finançament, l’obertura a mercats internacionals, captació de clients, transformació digital, la innovació en gestió, valors i cultura empresarial, la incorporació i retenció del talent, economia social, economia circular, entre d’altres. L’objectiu és oferir informació pràctica que les pimes en funcionament puguin aplicar en el seu dia a dia per impulsar la seva activitat.

Finalment, hi haurà un important apartat de conferències dedicat a les tendències que vénen i que marquen el naixement i el desenvolupament dels negocis. Es tracta d’identificar i analitzar els canvis tecnològics, socials, urbans, de consum que s’estan produint, així com qüestions relacionades amb la sostenibilitat, l’economia social, la RSC, el màrqueting i la comunicació digital, la transformació digital que està remodelant la cultura empresarial.

Aquest és un dels espais amb major seguiment ja que reuneix els conferenciants més destacats. Enguany destaquen Josep Coll, soci fundador i expresident de Red Points, Alicia Asín, CEO de Libelium, Alex López, professor de social selling; Pablo Foncillas, expert en innovació empresarial i màrqueting; Olga San Jacinto, directora de Google Amèrica (2012 – 2018); Genís Roca, expert en transformació digital, al costat de la periodista Milagros Pérez Oliva; Jesús Vidal, Goya al millor actor revelació per la pel·lícula “Campeones”; o Donna Pace consultora i experta en “Pensament Lateral”.

Assessorament personalitzat i networking
Així mateix, Bizbarcelona comptarà amb 40 punts de mentoring i assessorament a càrrec de persones expertes i tècniques de diferents entitats vinculades a l’emprenedoria i la gestió empresarial que atendran de manera personalitzada als assistents. També l’espai BizExporta, dedicat al foment de la internacionalització orientarà a les pimes que es plantegin fer el salt a l’exterior o la implementació en nous mercats. En tots ells hi ha la possibilitat de sol·licitar cita prèvia a través del web del saló o bé presencialment durant els dies de celebració.

D’altra banda, a més de la concentració de propostes i la gran diversitat de temes que s’aborden en l’esdeveniment, el networking és un dels aspectes més ben valorats cada any pels visitants del Bizbarcelona. En aquesta edició se celebren 16 activitats pensades per ampliar la xarxa de contactes professionals i trobar socis, col·laboradors o clients. Destaquen el networking multisectorial de la Intercol·legial de Col·legis Professionals de Catalunya on participen membres de més de 80 corporacions professionals; les trobades que organitza el Centre de Reempresa de Catalunya per facilitar la transmissió empresarial de negocis en funcionament; el Networking one-to-one de PIMEC entre professionals i empreses de diferents àmbits o un pitch competició de startups que convoca Encomenda Smart Capital, al costat de Connector Startup Accelerator, a més d’un mercat de talent, entre d’altres.

Àrea expositiva
I entre conferències, activitats i espais d’assessorament i networking, Bizbarcelona 2019 reuneix en la seva àrea expositiva els estands de les entitats promotores vinculades a l’ecosistema emprenedor i al teixit empresarial, així com altres institucions i empreses que ofereixen recursos, productes i serveis útils en la gestió diària de qualsevol negoci. En aquest sentit, es poden trobar des de consultories de gestió del talent, lloguer de vehicles per hores o agències de comunicació i màrqueting, fins a centres de coworking, informàtica, sistemes i telecomunicacions per a empreses, solucions per a la identificació, traçabilitat i localització d’actius, asseguradores, programes de gestió de nòmines, gestors en línia, passant per col·legis professionals, centres de formació o associacions.

Per la seva banda, l’espai Bizfranquicias agruparà els estands de diferents marques franquiciadores. Supermercats de proximitat, cerveseries, gelateries, dolços i llaminadures, perruqueries low cost, centres d’estètica, gimnasos, trasters són alguns dels conceptes de negoci participants. També exposen les principals consultores que presenten una variada cartera de franquícies en àmbits com l’alimentació, l’hostaleria i la restauració, la moda, les botigues especialitzades i els serveis.

Amb tot, Aleix Planas, assegura que l’esdeveniment “tracta d’oferir, amb un enfocament molt pràctic, continguts i espais útils a emprenedors i petits empresaris, a més de solucions reals perquè els negocis puguin créixer de forma àgil i eficaç “.

Bizbarcelona by Barcelona Activa està promogut per l’Ajuntament de Barcelona, ​​la Generalitat de Catalunya, CaixaBank, la Diputació de Barcelona, ​​PIMEC, la Cambra de Comerç de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona, ​​i compta amb la col·laboració de més de 130 entitats que conformen la BizCommunity, les quals aporten continguts i difonen les activitats de l’esdeveniment.

Barcelona, 29 de maig de 2019